Semne de întrebare: Autostrada Transilvania riscă să nu fie gata la timp. API avertizează

Autor: Liana Ganea

Publicat: 15-12-2025 11:10

Actualizat: 15-12-2025 11:12

Article thumbnail

Sursă foto: Cristian Pistol - Facebook

Loturile A3 din vestul României riscă să nu fie gata la timp, avertizează Asociația Pro Infrastructura (API), în ciuda progresului vizibil pe șantiere.

Autoritățile estimează că secțiunile Suplacu de Barcău – Chiribiș și Chiribiș – Biharia ar putea fi deschise traficului în 2026 și 2027, însă incertitudinile legate de finanțare și numărul mare de proiecte aflate simultan în execuție pun la îndoială respectarea termenelor.

Loturile în execuție și riscurile financiare

Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, lung de 26,35 kilometri, este realizat în proporție de aproximativ 60% și ar putea fi finalizat până în toamna anului viitor, cu o întârziere de circa șase luni față de termenul contractual inițial. Tronsonul Chiribiș – Biharia, de 28,5 kilometri, se află la circa 30% stadiu de execuție și ar urma să fie gata în 2027. Directorul API, Ionuț Ciurea, subliniază că mobilizarea constructorilor și disponibilitatea fondurilor vor influența semnificativ respectarea termenelor. „Avem dubii legate de felul în care se vor finanța toate loturile de autostradă, nu doar acestea. Proiectele trebuie prioritizate”, a declarat Ciurea.

Provocări în teren

Proiectele A3 se confruntă și cu dificultăți tehnice, în special pe tronsonul Suplacu de Barcău, unde alunecările de teren pot afecta ritmul lucrărilor. „Depinde foarte mult cum o să se treacă prin iarnă și cum vor rezista dealurile respective. Constructorul este bine mobilizat, dar recuperarea decalajelor nu este garantată”, a adăugat Ciurea. În contextul actual, cu multiple contracte majore în execuție, statul nu poate asigura plata simultană pentru toate proiectele, ceea ce va influența mobilizarea și ritmul de lucru al antreprenorilor.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri