Rata medie de neocupare a clădirilor de birouri care includ spaţii de socializare este de doar 7%, comparativ cu 26% în cazul sediilor tradiţionale, care nu oferă astfel de facilităţi, relevă o analiză întocmită de către o companie de consultanţă imobiliară, informează Agerpres.
Potrivit consultanţilor Colliers, criteriul spaţiilor funcţionale sunt percepute ca medii care sprijină cultura organizaţională, creativitatea şi colaborarea echipelor.
“Succesul proiectelor din Bucureşti care au pus accent pe spaţii de community, au demonstrat că aceste facilităţi fac diferenţa în gradul de atractivitate şi în retenţia chiriaşilor, transformând clădirile din simple sedii în adevărate destinaţii pentru angajaţi”, precizează sursa citată.
Legătura cu metroul, avantaj decisiv
Analiza Colliers arată că imobilele care combină spaţiile de “community” cu accesul direct la metrou au cele mai bune rezultate, cu o rată de neocupare de doar 7%.
Totodată, pentru cele care oferă acest tip de zone, dar nu sunt conectate la reţeaua de metrou, rata urcă la 21%. În schimb, spaţiile fără astfel de facilităţi înregistrează 14% rată de neocupare dacă sunt aproape de metrou şi până la 26% atunci când lipsesc ambele avantaje.
Colliers, jucător global în real estate
Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali în servicii de consultanţă imobiliară şi de management al investiţiilor, ce operează prin trei platforme: Servicii Imobiliare, Consultanţă Tehnică şi Managementul Investiţiilor.
Compania are venituri anuale de aproape cinci miliarde de dolari, o echipă de 24.000 de profesionişti şi peste o sută de miliarde de dolari în active gestionate.


































Comentează