Referitor la informaţiile eronate care circulă în spaţiul public şi potrivit cărora "STB nu ar avea alocat niciun leu pentru reabilitarea liniilor de tramvai din Bucureşti" Primăria Municipiului Bucureşti şi STB precizează:
Reamintim faptul că modernizările de linii de tramvai sunt lucrări complexe, executate pe domeniul public, care sunt suportate de Primăria Capitalei, prin alocaţii bugetare ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti ca lucrări de investiţii. Astfel, STB SA (fosta RATB) asigură în prezent doar lucrări de reparaţie şi mentenanţa şi nu reabilitează/modernizează linii de tramvai.
În anul 2017, pentru întreţinerea căii de rulare a tramvaielor STB a cheltuit circa 2.6 milioane lei, respectiv pentru materiale necesare asigurării mentenanţei.
Nivelul cheltuielilor aferente reparaţiilor caii de rulare a tramvaielor (materiale, piese de schimb), înregistrat în perioada ianuarie - septembrie 2018, este de 2.2 milioane lei.
Reabilitarea liniilor de tramvai
Primăria Municipiului Bucureşti a finalizat în ultimii doi ani mai multe lucrări mari de infrastructură, prin care s-au modernizat mai multe bulevarde din Capitală.
Totodată, lucrările au presupus şi reabilitarea liniilor de tramvai astfel:
- B-dul Liviu Rebreanu - reabilitare sistem rutier şi linii tramvai - lungime 2,78 km (cale dublă tramvai)
- Şoseaua Iancului - reabilitare sistem rutier şi linii tramvai - lungime 2,5 km (cale dublă tramvai)
- Şoseaua Pantelimon - reabilitare sistem rutier şi linii tramvai - lungime 6,51 km (cale dublă tramvai)
-B-dul Aerogării - reabilitare sistem rutier şi linii tramvai - lungime 5,24 km (cale dubla tramvai)
De asemenea, Primăria Municipiului Bucureşti are fonduri alocate în planul de investiţii 2018-2019 pentru obiective noi care includ reabilitarea atât a sistemului rutier, cât şi a liniilor de tramvai, astfel:
-Penetratie Prelungirea Ghencea - Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea între Str. Braşov şi Terminal Tramvai 41 (linie de tramvai în zona mediană);
-Reabilitare sistem rutier şi linie de tramvai Dimitrie Pompei şi străpungere Barbu Văcărescu;
- Reabilitare sistem rutier B-dul G-ral Vasile Milea;
- Obiectivul 5 Nod Chitila - Închidere inel median;
-Reabilitare B-dul Basarabia (între Sos. Mihai Bravu şi Sos. Dudeşti Pantelimon);
-Supralărgire Calea Călăraşi - B-dul C. Coposu (str. Sfânta Vineri - Sos. Mihai Bravu);
Totodată, Primăria Municipiului Bucureşti are cuprins în "Programul de Achiziţionare Tramvaie şi echipamente necesare îmbunătăţirii transportului public de călători în perioada 2018 -2023" şi investiţii complementare după cum urmează:
- linia de tramvai 1 şi 10 - modernizare linie de tramvai pe b-dul General Vasile Milea de la intersecţia cu b-dul Timişoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV - Lungime 1,1 km (cale dubla tramvai)
- linia de tramvai 40 - modernizare linie de tramvai - lungime 37,6 km (cale dubla tramvai)
- linia de tramvai 55 - modernizare linie de tramvai între b-dul Pache Protopopescu - str. Traian -lungime 12,8 km (cale dubla tramvai)
Primăria Capitalei: S-au alocat fonduri generoase pentru reabilitatea căilor de rulare ale tramvaielor
Explorează subiectul
Articole Similare

34
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
34

1.744
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.744

1.648
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.648

67
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
67

46
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
46

3.571
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.571

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

98
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
98

45
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
45

1.208
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.208

76
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
76

35
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
35





















Comentează