Producătorul auto brazilian CAOA a semnat un acord de confidenţialitate pentru a negocia potenţiala achiziţie a fabricii Ford din Sao Bernardo do Campo, o suburbie a oraşului Sao Paulo, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul potrivit Agerpres.
Reprezentanţii Ford şi CAOA nu au comentat informaţia.
În februarie, Ford anunţase că-şi va închide cea mai veche fabrică din Brazilia şi va renunţa la producerea camioanelor grele în America de Sud, o decizie care ar putea duce la concedierea a 3.000 de angajaţi. Aici se produc camioanele F-4000 şi F-350, precum şi modelul Ford Fiesta, ale cărui vânzări au scăzut.
În urma anunţului, guvernatorul statului Sao Paulo, Joao Doria, a încercat să găsească un cumpărător pentru uzină.
Luna trecută, Reuters a anunţat că CAOA şi alte două companii sunt interesate de preluarea fabricii Ford.
CAOA produce maşini pentru Hyundai, deţine o participaţie de 50% în subsidiara braziliană a grupului Chery din China şi este cel mai mare distribuitor al Ford în Brazilia.
Decizia Ford îşi închide cea mai veche fabrică din Brazilia face parte din planul de reorganizare pe plan global, care va duce la concedieri masive, închideri de fabrici şi costuri de 11 miliarde de dolari.
În Brazilia, vânzările de maşini şi camioane Ford au crescut cu 10% în perioada 2017 - 2018, în timp ce piaţa auto din statul sud-american a înregistrat o creştere de 15%.
Pe piaţa camioanelor din Brazilia, Ford concurează cu Mercedes Benz şi Volkswagen.
Recent, Ford a anunţat că va opri din mai 2019 fabricarea maşinilor sale compact Focus în Argentina, în încercarea de a-şi reduce pierderile la operaţiunile din America de Sud.
Compania va continua să producă camionetele Ranger la uzina sa din Pacheco (Argentina), care are aproximativ 3.440 de angajaţi.
Odată unul dintre cele mai populare modele Ford, Focus nu va mai fi produs după 2019 în America, deşi producţia ar urma să continue în China şi Europa, unde au fost lansate versiuni restilizate.
Ford a precizat că o mare a clienţilor săi din America de Sud, ca şi cei din America de Nord, preferă SUV-urile şi crossover-urile în locul automobilelor de pasageri tradiţionale, cum este Focus.
Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford este prezent şi pe piaţa din România.
Ford ar putea vinde fabrica din Brazilia companiei locale CAOA
Explorează subiectul
Articole Similare

1.186
Adio cumpărături ultra-ieftine: UE pune taxă pe toate coletele din China, indiferent de valoare
1.186

51
Ministerul Energiei acordă un ajutor de stat Complexului Energetic Valea Jiului
51

41
Biletele de tren se scumpesc odată cu noul mers
41

4.848
Un brand de cosmetice cunoscut dispare de pe piață, după ce producătorul a intrat în faliment
4.848

1.625
Un nou tip de atac phishing lovește Europa: site-urile băncilor și platformelor financiare sunt copiate perfect cu un kit folosit de sute de hackeri
1.625

123
Garda de Mediu a confiscat un buldozer folosit pentru gestionarea ilegală a deşeurilor în Ciumeghiu, anunță Diana Buzoianu
123

2.066
Impozitele locale vor crește cu aproape 80% în București: Exemple de calcul pentru locuințele din Capitală
2.066

20
Statele UE au ajuns la un acord privind cotele de pescuit pentru 2026
20

1.321
Diferențele care spulberă speranțele pensionarilor români: Decalajul față de alte țări europene se adâncește
1.321

10.171
O mare fabrică se închide în România: Presa din Ungaria vorbește despre multinaționala care ”fuge” din țara noastră
10.171

30
Banca Europeană de Investiţii va majora creditarea pentru proiectele UE din domeniul apărării
30

3.460
VIDEO România devine un jucător cheie în regiune: S-a construit un port nou în țara noastră și va genera un flux uriaș
3.460

1.554
Cum acoperă o universitate banii tăiați de Guvern pentru burse: 100 de studenți beneficiază de sprijin
1.554





















Comentează