Nissan Motor a estimat că închiderea fabricii sale din Barcelona ar putea costa până la aproximativ 1,50 miliarde de euro (1,70 miliarde de dolari), a declarat luni pentru Reuters o sursă din sindicat, potrivit Agerpres.
Un reprezentant al producătorului auto nipon a refuzat să comenteze informaţia.
Costul închiderii este în centrul dezbaterii din Spania privind decizia Nissan. Raul Blanco, secretar de stat pentru industrie în Guvernul Spaniei, aprecia recent că pentru Nissan ar fi mai ieftin să investească în fabrica sa din Barcelona decât să o închidă.
"Este mult mai ieftin să investeşti decât să pleci", a afirmat oficialul spaniol, adăugând că asta ar costa compania peste un miliard de euro, pentru a rezolva problemele contractuale şi cele cu forţa de muncă. Fabrica are nevoie de "investiţii care au fost întârziate, în valoare de aproximativ 300 de milioane de euro", susţine oficialul.
Decizia face parte din noul plan de restructurare pe plan global al producătorului auto nipon.
Luni, publicaţia spaniolă La Vanguardia anunţa, citând documente ale Nissan, că închiderea ar putea costa 1,45 miliarde de euro, majoritatea banilor urmând să fie folosiţi pentru disponibilizarea celor aproximativ 3.000 de angajaţi.
Sursa din sindicat a precizat că în urmă cu câteva luni Nissan i-a informat pe angajaţi că închiderea celor trei facilităţi din Barcelona ar putea costa 1,5 miliarde de euro. În 28 mai, când s-a anunţat oficial închiderea, un director al producătorului auto nipon le-a spus angajaţilor că nivelul costurilor ar putea fi mult mai redus, în jur de 700 - 800 de milioane de euro, adaugă sursa.
Un oficial a declarat pentru Reuters că probabil a doua estimare este nerealistă, deoarece nu va acoperi plata angajaţilor disponibilizaţi, din care unii lucrează la fabrica din Barcelona de peste 20 de ani.
Pe lângă asta, Nissan are costuri suplimentare legate de furnizori şi dezafectarea facilităţilor, de aceea suma de 1,5 miliarde de euro este mai realistă, susţine sursa.
Industria auto este responsabilă pentru aproximativ 10% din PIB-ul Spaniei, conform datelor guvernamentale.
În acest moment, singurele fabrici Nissan din Europa sunt cele din Spania şi Marea Britanie.
Şi partenerul de alianţă Renault are unităţi de producţie în Spania, la Palencia, Valladolid şi Sevilla.
Spania este a patra mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, Franţei şi Italiei.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Costurile închiderii fabricii Nissan de la Barcelona ar putea ajunge până la aproximativ 1,50 miliarde euro
Articole Similare

736
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
736

1.362
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.362

50
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
50

38
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
38

2.714
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
2.714

21
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
21

18
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
18

82
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
82

42
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
42

1.177
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.177

63
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
63

34
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
34

635
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
635





















Comentează