Comisia Europeană îşi exprimă “îngrijorarea cu privire la echilibrul financiar al principalului administrator al infrastructurii din România în anii următori” şi atrage atenţia că tarifele aplicate trenurilor de marfă sunt printre cele mai mari din Europa. “Reţeaua feroviară a fost afectată de deficite semnificative, tot mai mari de la un an la altul, în timp ce tronsoane mari ale reţelei nu au fost menţinute în stare bună. În acelaşi timp, administratorul infrastructurii nu este stimulat să reducă costurile şi tarifele”, se arată într-un comunicat al CE. Executivul european aminteşte că Directiva privind spaţiul feroviar unic european solicită statelor membre să asigure echilibrul financiar al administratorului infrastructurii “prin intermediul unor stimulente eficiente, în vederea reducerii costurilor şi a tarifelor”. Comisia Europeană se referă la tariful de utilizare a infrastructurii (TUI), taxă stabilită de CFR pentru operatorii de transport care acoperă peste 90% din veniturile administratorului reţelei. Totodată, Comisia subliniază că, în timp ce toate coridoarele feroviare principale din România sunt electrificate, trenurile diesel trebuie să contribuie la finanţarea echipamentului electric al căilor ferate la acelaşi nivel ca trenurile electrice. “Având în vedere că directiva UE limitează tarifele la costurile directe ale serviciilor de transport feroviar, Comisia solicită României să nu impună aceste tarife trenurilor diesel”, se mai arată în comunicat.
CE solicită României să acorde stimulente CFR în vederea reducerii costurilor şi tarifelor
Comisia Europeană îşi exprimă “îngrijorarea cu privire la echilibrul financiar al principalului administrator al infrastructurii din România în anii următori” şi atrage atenţia că tarifele aplicate trenurilor de marfă sunt printre cele mai mari din Europa. “Reţeaua feroviară a fost afectată de deficite semnificative, tot mai mari de la un an la altul, în timp ce tronsoane mari ale reţelei nu au fost menţinute în stare bună. În acelaşi timp, administratorul infrastructurii nu este stimulat să reducă costurile şi tarifele”, se arată într-un comunicat al CE. Executivul european aminteşte că Directiva privind spaţiul feroviar unic european solicită statelor membre să asigure echilibrul financiar al administratorului infrastructurii “prin intermediul unor stimulente eficiente, în vederea reducerii costurilor şi a tarifelor”. Comisia Europeană se referă la tariful de utilizare a infrastructurii (TUI), taxă stabilită de CFR pentru operatorii de transport care acoperă peste 90% din veniturile administratorului reţelei. Totodată, Comisia subliniază că, în timp ce toate coridoarele feroviare principale din România sunt electrificate, trenurile diesel trebuie să contribuie la finanţarea echipamentului electric al căilor ferate la acelaşi nivel ca trenurile electrice. “Având în vedere că directiva UE limitează tarifele la costurile directe ale serviciilor de transport feroviar, Comisia solicită României să nu impună aceste tarife trenurilor diesel”, se mai arată în comunicat.
Explorează subiectul
Articole Similare

33
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
33

1.708
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.708

1.641
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.641

65
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
65

46
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
46

3.526
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.526

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

98
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
98

45
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
45

1.207
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.207

76
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
76

35
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
35





















Comentează