Autoritatea italiană pentru Concurenţă (AGCM) a anunţat luni că a impus o amendă de un milion de euro platformei de cumpărături online Shein din China, pentru că a indus în eroare clienţii în legătură cu impactul produselor ei asupra mediului, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Amenda a fost impusă Infinite Styles Services CO. Limited, o companie cu sediul în Dublin care operează site-ul Shein din Europa, după finalizarea unei investigaţii începute în septembrie de AGCM privind "marketingul ecologic înşelător" (greenwashing).
Afirmaţiile legate de dezvoltarea ecologică durabilă şi responsabilitatea socială promovate pe site-ul Shein "sunt uneori vagi, generice şi/sau excesiv de emfatice şi, în alte cazuri, omise şi înşelătoare", a precizat Autoritatea italiană pentru Concurenţă.
Instituţia informează că evaluarea sa a fost influenţată încălcarea obligaţiei de solicitudine, deoarece Shein "operează într-un sector extrem de poluant şi cu metode extrem de poluante pentru producerea rapidă şi ieftină a hainelor".
Când a fost lansată investigaţia, în 2024, Shein anunţase că "este pregătită să coopereze cu autorităţile relevante din Italia, furnizând sprijinul necesar şi informaţii pentru a răspunde tuturor întrebărilor".


































Comentează