Primăria Sectorului 2, condusă de Rareș Hopincă, ar fi plătit în acest an 50.000 de lei către Romsilva pentru servicii de catering legate de „tururi ghidate la Parlament”. Dezvăluirea a fost făcută de Vlad Gheorghe, liderul partidului DREPT și fost europarlamentar, care susține că avem de-a face cu o schemă de direcționare a banilor publici.
Vlad Gheorghe acuză că administrația locală din Sectorul 2 a apelat direct la Regia Națională a Pădurilor, prin două contracte distincte, dar fără licitație.
„Suveica cu bani publici capătă accente ridicole: Primăria Sectorului 2 a cumpărat servicii de catering 'pentru tururi ghidate la Parlament' prin achiziție directă de la… Romsilva. Pădurarii au gătit și au ghidat de 50.000 lei doar anul ăsta pentru PS2, și mai e încă timp…”, afirmă Gheorghe.
În continuare, acesta critică metoda folosită pentru a direcționa sumele:
„Bucureștiul devine o vacă de muls pentru din ce în ce mai multe grupuri de interese, dar atribuirea asta directă e culmea tupeului.
În disperarea lor de a muta bani către instituții opace, Romsilva în cazul ăsta, primarii de sector inventează tot felul de combinații.”
Două achiziții, același beneficiar
Fondatorul DREPT a explicat că suma de 50.000 de lei a fost împărțită în două achiziții cu coduri distincte în SEAP.
„Coduri unice de achiziție: DA38175664 și DA37945873, pentru cine vrea să verifice în SEAP.”, a ținut să arate Vlad Gheorghe.
Tot el a anunțat și pașii următori:
„O să solicit autorității de supraveghere a achizițiilor publice ANAP să verifice modul de derulare a acestor achiziții.
Și o să cer verificarea achizițiilor Romsilva mai departe, pentru că banii ăia sigur ieșeau de acolo cumva la rândul lor. Și să vedem unde duc firele.”
„Sumele mici ascund mecanisme mari”
Deși valoarea nu este uriașă, Gheorghe susține că metoda arată un tipar periculos.
„Suma pare mică, dar mecanismul o face importantă: sumele vizate sunt sparte în mai multe contracte pentru a se atribui direct și a li se pierde urma prin sutele de achiziții ale unei primării”, a subliniat acesta.
El susține că sistemul permite mascarea valorilor reale, prin fragmentarea contractelor.
„Rezultatul este că este foarte greu să găsești întreaga achiziție reală, căutând multe ace într-un mare car cu fân.”
„Toată lumea fericită”
În final, fostul europarlamentar face trimitere la un caz mai vechi din interiorul Romsilva și sugerează că acest tip de colaborări ar fi, de fapt, o practică de partid.
„Știm cu toții povestea faimosului bucătar cu sporuri și pensie specială de la Romsilva și acum vedem care era scopul: colegii de partid se ajutau între ei și își găseau câte o combinație. Unii cu banii, ceilalți cu cateringul și beneficiile = toată lumea fericită”, conchide Vlad Gheorghe.
Reacția Primăriei
„Respingem cu fermitate o serie de alegații lansate în spațiul public, conform cărora achiziția serviciilor aferente vizitei de studiu, organizată în cadrul inițiativei bilaterale cu participare națională și internațională, ar fi constituit o formă de “deturnare a fondurilor publice”.
Aceste afirmații denotă o gravă neînțelegere a unor proceduri administrative de bază și o interpretare tendențioasă a unor relații economice între o autoritate contractantă și un furnizor de servicii turistice.
Contractul menționat se referă la organizarea unui eveniment și a unei vizite de studiu în cadrul unui proiect cu finanțare nerambursabilă. Evenimentul a reunit delegații din Norvegia și Suceava, alături de parteneri de proiect - UrbanizeHub, Institutul pentru Reziliență Climatică, Economică și Socială, respectiv Universitatea Tehnică de Construcții București.
Programul vizitei a inclus:
* ateliere tematice și sesiuni de schimb de bune practici,
* o componentă culturală și de reprezentare instituțională, necesară pentru consolidarea relațiilor bilaterale și promovarea imaginii României,
* vizită ghidată la Palatul Parlamentului.
Au fost solicitate oferte distincte pentru servicii separate (tur cultural, mese festive, cină de protocol). Analiza comparativă a demonstrat că varianta fragmentată genera costuri mai ridicate.
În consecință, s-a optat pentru o ofertă integrată (pachet complet), care a asigurat atât optimizarea financiară, cât și coerența organizatorică.
Achiziția serviciilor de organizare a meselor festive, cinei de protocol și turului ghidat la Palatul Parlamentului a fost fundamentată printr-un referat de necesitate și realizată prin procedură legală, conform cadrului normativ aplicabil.
În mod evident, operatorul economic desemnat este o unitate turistică acreditată, care își desfășoară activitatea pe raza Sectorului 2. Este absolut irelevant faptul că unitatea turistică respectivă funcționează sub autoritatea Romsilva.
Costurile aferente au fost decontate din fonduri europene, neimplicând alocări suplimentare de la bugetul local.
Faptul că Primăria Sectorului 2 a ales, printr-o procedură legală și transparentă, un operator economic de stat este un lucru pozitiv, care poate fi extins la nivelul mai multor autorități publice”, a transmis Primăria Sectorului 2.

































Comentează