Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită autorităţilor române şi membrilor Comisiei de Transport şi Turism din Parlamentul European (TRAN) contestarea în cadrul comisiei a acordului privind Pachetul Mobilitate 1, prin care firmele de transport rutier din România sunt excluse din piaţa europeană de transport, se precizează într-un comunicat transmis marţi de UNTRR.
În perioada 20-21 ianuarie 2020, Comisia de Transport şi Turism din Parlamentul European are pe agendă validarea rezultatelor interinstituţionale din trialog pentru Pachetul Mobilitate 1.
"Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atenţionează că adoptarea Pachetului Mobilitate 1 în forma actuală va legaliza conceptul de Europa cu două viteze, iar prin aceste măsuri restrictive, Uniunea Europeană (UE) este auto-condamnată la reducerea competitivităţii în context global. Legalizarea segregării economice în UE a început cu Pachetul Mobilitate 1 şi cel mai probabil va continua şi în alte domenii şi industrii", se menţionează în documentul remis de UNTRR.
Organizaţia deplânge măsurile extrem de restrictive din acest pachet legislativ, precum obligaţia întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricţionare a cabotajului (cooling off) de 4 zile şi aplicarea forţată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier.
UNTRR atrage atenţia că România, Bulgaria şi Lituania vor fi statele cele mai afectate de prevederile aprobate în Pachetul Mobilitate 1, transportatorii din aceste ţări fiind eliminaţi astfel din piaţa europeană de transport rutier, iar firmele şi şoferii fiind împinşi să migreze în statele vest-europene.
"Cele 3 dosare cuprinse în Pachetul Mobilitate 1 au fost realizate pe fondul protecţionismului în creştere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianţei Rutiere, iar transportatorii români şi est-europeni vor fi cei mai afectaţi de măsurile propuse, care vor conduce la o creştere semnificativă a costurilor lor de operare şi la restricţionarea transporturilor rutiere internaţionale operate de aceştia în cadrul UE", se precizează în comunicatul UNTRR.
Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană în 2017 şi în prezent cuprinde, în urma modificărilor, obligaţia ca pe o perioadă de 4 săptămâni şoferul să efectueze două perioade de repaus săptămânal normal, obligaţia echipării flotelor cu tahografe inteligente, obligaţia vehiculelor de transport internaţional să se întoarcă la unul dintre centrele operaţionale din statul membru de stabilire cel târziu în opt săptămâni de la părăsirea acestuia, obligativitatea introducerii unei perioade de restricţionare (cooling off) a cabotajului şi anumite prevederi privind detaşarea angajaţilor.
Următoarele etape după aprobarea Pachetului Mobilitate 1 din Comisia de Transport şi Turism din Parlamentul European sunt aprobarea formală a Consiliului de Miniştri şi aprobarea oficială a Parlamentului European, care probabil că vor avea loc în primul trimestru al anului 2020, estimează UNTRR.
UNTRR cere membrilor Comisiei TRAN din Parlamentul European să conteste Pachetul Mobilitate 1
Explorează subiectul
Articole Similare

3.587
Raport șocant: O elită minusculă controlează averea lumii – cine deține cu adevărat planeta
3.587

2.673
Tăieri la ASF, cea mai bogată instituție a statului: salarii medii de peste 13.500 de lei, reduse cu 30%
2.673

1.744
Prețurile la energie efectiv au bubuit în România: Creștere de peste 60%, față de anul trecut
1.744

45
Piața imobiliară, în scădere: mai puține locuințe date în folosință a scăzut în trimestrul III 2025
45

58
Economia Regatului Unit a scăzut și în luna octombrie: o nouă lovitură pentru ministrul britanic de Finanțe
58

81
Piața patiseriilor în 2024: un lider detașat și doi urmăritori cu creșteri constante
81

33
Investiţiile în economia naţională, în creștere în primele nouă luni ale anului 2025 (INS)
33

47
Salariul mediu net a crescut la nivel naţional, în octombrie (INS)
47

1.860
Final de an de coșmar pentru România: Prețurile efectiv au bubuit, iar inflația se menține la cote înalte
1.860

2.325
Sancțiunile schimbă regulile jocului: Lukoil negociază o tranzacție fără bani cu o bancă din SUA - acordul ar putea necesita aprobarea lui Vladimir Putin
2.325

113
Acţiunile Oracle s-au prăbuşit joi cu până la 15%, trăgând în jos şi giganţii Nvidia, AMD şi CoreWeave
113

95
Marile companii tehnologice au anunţat investiţii de peste 50 de miliarde de dolari în India, în mai puţin de 24 de ore
95

2.928
Europa recurge la o măsură de urgență pentru administrarea activelor rusești înghețate. Ungaria nu se mai poate opune
2.928





















Comentează