Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de aşteptare pentru vehiculele comerciale de transport mărfuri, în special la frontierele României cu Ungaria, dar şi cu Bulgaria, se precizează într-un comunicat remis joi de asociaţia patronală, conform agerpres.
Potrivit sursei citate, la punctele de trecere a frontierei dintre România şi Ungaria se înregistrează, constant, timpi de aşteptare foarte mari pentru şoferii profesionişti, fapt care afectează şi perturbă serios operaţiunile internaţionale ale transportatorilor români.
Reprezentanţii UNTRR susţin că, în anumite zile ale săptămânii, în punctele de trecere a frontierei Nădlac, Borş, Petea sunt 14 km de cozi şi timpi de aşteptare de 12 ore şi mai mult, ca urmare a implementării unei noi aplicaţii la controlul de frontieră de către autorităţile de frontieră maghiare şi a numărului mare de mijloace de transport prezente în punct, în mod special pe sensul de ieşire din ţară.
Astfel, UNTRR consideră că, prin apartenenţa României la Uniunea Europeană, controalele de la frontierele interne ar trebui limitate la minim, în pofida faptului că încă nu suntem parte a spaţiului Schengen. În felul acesta s-ar evita timpii îndelungaţi de aşteptare la punctele de trecere a frontierei.
Totodată, reprezentanţii asociaţiei patronale doresc să tragă un semnal de alarmă referitor la practicile de control ale părţii ungare, "care nu fac decât să coboare România pe lista opţiunilor investitorilor străini, care oricum preferă Ungaria" şi unde volumul investiţiilor străine directe anual a fost şi este de două până la patru ori mai mare decât în România.
În ultimii 15 ani, Ungaria a atras 170 miliarde de euro investiţii străine directe, în timp ce România, o ţară de două ori mai mare şi cu populaţie dublă, a reuşit să atragă 54,4 miliarde de euro investiţii străine directe. În mărimi raportate pe cap de locuitor, Ungaria a atras 6 ori mai mulţi bani per capital în aceeaşi perioadă.
"Statele membre colaborează, dar trebuie reţinut că se află într-o permanentă competiţie pentru atragerea investitorilor şi dezvoltarea proprie. Simplu fapt că România a fost primită la masa UE nu înseamnă că va primi ceva degeaba. Statele membre UE sunt precum o naţională sportivă într-o competiţie europeană sau mondială, fiecare vrea să cucerească primul loc", atrag atenţia transportatorii.
Astfel, UNTRR solicită autorităţilor române să realizeze demersuri pentru aderarea cât mai rapidă a României la spaţiul Schengen, "pentru a nu mai penaliza economia României prin aceste blocaje care au devenit o regulă".
Uniunea Naţională a Transportatorilor solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de aşteptare pentru vehiculele comerciale de transport mărfuri
Articole Similare

3
Rata angajării în UE s-a menţinut stabilă în trimestrul trei din 2025: Creșteri notabile în România, Malta și Estonia
3

16
România, campioană în UE la neîncasarea taxelor: Pierde o treime din TVA si din impozitul pe profit
16

46
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe, adjudecată cu 90.000 de Euro
46

2.467
Principala sursă de numerar pentru Kremlin a fost nimicită: venituri, similare cu cele din 2020, din criza pandemiei
2.467

1.250
VIDEO Situația Lukoil din România - Premierul Ilie Bolojan a prezentat datele actualizate: „Termenele au fost amânate până în primăvară!”
1.250

4.824
Raport șocant: O elită minusculă controlează averea lumii – cine deține cu adevărat planeta
4.824

3.108
Tăieri la ASF, cea mai bogată instituție a statului: salarii medii de peste 13.500 de lei, reduse cu 30%
3.108

2.057
Prețurile la energie efectiv au bubuit în România: Creștere de peste 60%, față de anul trecut
2.057

60
Piața imobiliară, în scădere: mai puține locuințe date în folosință a scăzut în trimestrul III 2025
60

79
Economia Regatului Unit a scăzut și în luna octombrie: o nouă lovitură pentru ministrul britanic de Finanțe
79

124
Piața patiseriilor în 2024: un lider detașat și doi urmăritori cu creșteri constante
124

40
Investiţiile în economia naţională, în creștere în primele nouă luni ale anului 2025 (INS)
40

53
Salariul mediu net a crescut la nivel naţional, în octombrie (INS)
53





















Comentează