Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobilă, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte faţă de consumatori, în scopul majorării costurilor abonamentelor, informează ANPC printr-un comunicat remis, joi, AGERPRES.
"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat un control la unul din operatorii de telefonie mobilă prezenţi pe piaţă, autosesizându-se în ceea ce priveşte mesajele pe care acesta a început să le trimită abonaţilor săi, prin care îi informează de creşterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se şi reclamaţii pe această speţă. Decizia operatorului vizat a fost luată în baza unei clauze contractuale care dă dreptul operatorului economic să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar", se menţionează în comunicat.
În urma controalelor declanşate de ANPC, s-a constatat încălcarea Legii 363/2007 republicată, respectiv Art. 2 lit. h, care precizează că legiuitorul defineşte "diligenţa profesională - competenţa şi grija aşteptate, în mod rezonabil, de un consumator din partea comercianţilor, în conformitate cu practicile corecte de piaţă şi/sau cu principiul general al bunei-credinţe, în domeniul de activitate al acestora", şi Art. 4 alin. 1, care precizează că "O practică comercială este incorectă dacă:
a) este contrară cerinţelor diligenţei profesionale; b) deformează sau este susceptibilă să deformeze în mod esenţial comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau căruia i se adresează ori al membrului mediu al unui grup, atunci când o practică comercială este adresată unui anumit grup de consumatori".
"S-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenţei profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri - apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziţie de forţă dominantă şi psihologică. Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creştere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaţilor în condiţiile în care procedurile de renunţare la contract, sau de portare a numărului într-o altă reţea, sunt complicate şi necesită o anumită perioadă de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformează sau este susceptibil să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja într-o relaţie contractuală cu acesta", precizează reprezentanţii aNPC.
În urma controalelor efectuate, ANPC a aplicat o sancţiune în valoare de 70.000 lei, în conformitate cu prevederile Legii 363/2007 republicată, privind practicile incorecte.
"Având în vedere că informaţiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea preţului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, comisia întrunită la nivelul ANPC va analiza posibilitatea dispunerii încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent", se mai spune în comunicat.
Protecția Consumatorilor a prins o mare companie de telefonie cum își PĂCĂLEA clienții: Amendă URIAȘĂ
Explorează subiectul
Articole Similare

38.947
Scandal uriaș la CCR: raportul scurs ilegal în presă și presiuni politice înaintea deciziei pe pensiile magistraților
38.947

6.757
Andrei Marga, analiză care doare: În România ești taxat `extremist` când contești politicile falimentare de inși cu pregătire precară/ Europa devine irelevantă!
6.757

146.165
Ce studii are noul primar al Capitalei, Ciprian Ciucu, și ce are trecut în CV: Puțini știu că a predat la Universitatea din București (document)
146.165

6.652
Când ajungi la pensie conform noii legi: Repere pentru anii 1968, 1970, 1975, 1980
6.652

81.053
Reforma pensiilor magistraților, din nou în aer. Ministrul Justiției avertizează: dacă CCR respinge legea, Guvernul trebuie să 'gândească în perspectivă'
81.053

21.364
S-a însurat premierul? Purtătoarea de cuvânt a Guvernului vorbește despre „soția domnului Ilie Bolojan”
21.364

33.349
Sondaj CURS| Bătălie foarte strânsă pentru Primăria Capitalei: Daniel Băluță conduce, urmat de Ciprian Ciucu și Cătălin Drulă
33.349

2.451
Lucian Despoiu - arhitectul invizibil al politicii digitale europene - dă lovitura în Franța: Cine este strategul din spatele marilor campanii politice din Europa
2.451

16.639
Călin Georgescu dă semnalul de boicot, în ultima săptămână de campanie: NU susține pe nimeni
16.639

31.569
Stelian Tănase, ipoteză explozivă după demisia lui Ionuț Moșteanu: 'A fost lucrat de o branșă a serviciilor. Sunt bani mulți' în joc / Ce avertisment are pentru Guvernul Bolojan
31.569

36.836
Ioana Dogioiu, studii la privat, cu licență la stat - Detaliul lipsă din CV-ul purtătoarei de cuvânt a Guvernului
36.836

6.593
LUPTA CU TROTINETARII URII
6.593

18.285
S-a votat! Înmatricularea mașinilor se va face în totalitate online, românii scapă de drumul la ghișeu
18.285





















Comentează