Germania monitorizează cu atenţie evoluţia de la Daimler, după ce o a doua companie chineză a decis să-şi majoreze participaţia deţinută la producătorul german de maşini de lux, a declarat, joi, un oficial al Ministerului Economiei de la Berlin, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Duminică, Reuters anunţa că firma de stat BAIC, principalul partener al Daimler în societatea mixtă din China, a demarat un plan ce vizează dublarea participaţiei sale deţinute la grupul german, după ce, în iulie, a achiziţionat 5% din Daimler. Încă din 2015, BAIC a indicat că este interesat de achiziţionarea unei participaţii la Daimler şi şi-a extins eforturile după ce Li Shufu, preşedintele producătorului auto rival chinez Zhejiang Geely Holding Group, a cumpărat 9,69% din Daimler, în 2018, devenind cel mai mare acţionar al grupului german.
Deşi firmele chineze ar putea ajunge la o deţinere combinată de 20%, insuficientă pentru a ajunge o minoritate de blocaj, ele ar putea avea un impact major la adunările acţionarilor, în funcţie de modul în care votează ceilalţi, a explicat oficialul. Acesta a adăugat: "Prin urmare, Ministerul Economiei monitorizează cu atenţie evoluţii de la Daimler".
Comentariile vin pe fondul sporirii temerilor în Germania privind implicaţiile economice şi de securitate ale creşterii concurenţei din partea producătorilor chinezi, în special în zone importante pentru Berlin, cum ar fi industria auto.
În ultimele luni, tensiunile dintre Berlin şi Beijing s-au accentuat. Luna aceasta, ministrul german de Externe, Heiko Maas, declara că folosirea tehnologiei furnizate de compania chineză Huawei pentru reţelele 5G trebuie să fie monitorizată şi că este nevoie de un ''test de fiabilitate politică'' în acest caz. Oficialul german a subliniat faptul că actualele măsuri de securitate privind 5G sunt insuficiente pentru prevenirea unor eventuale interferenţe, iar acest lucru poate afecta infrastructurile informatice în cazul a numeroase sectoare, precum cel al sănătăţii sau al industriei auto, precum şi industria în general.
Daimler a vândut anul trecut 653.000 de maşini în China, cea mai mare piaţă a sa la nivel global.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Germania se teme pentru soarta Daimler - Berlinul monitorizează cu atenție China
Articole Similare

1.457
Sancțiunile schimbă regulile jocului: Lukoil negociază o tranzacție fără bani cu o bancă din SUA - acordul ar putea necesita aprobarea lui Vladimir Putin
1.457

55
Acţiunile Oracle s-au prăbuşit joi cu până la 15%, trăgând în jos şi giganţii Nvidia, AMD şi CoreWeave
55

61
Marile companii tehnologice au anunţat investiţii de peste 50 de miliarde de dolari în India, în mai puţin de 24 de ore
61

2.004
Europa recurge la o măsură de urgență pentru administrarea activelor rusești înghețate. Ungaria nu se mai poate opune
2.004

2.221
Jucător internațional cu peste un secol de activitate pleacă din România
2.221

432
Lukoil, tot mai aproape de oferta băncii americane Xtellus: trezoreria SUA îi mai dă termen de gândire până pe 17 ianuarie
432

780
Metoda prin care românii sunt păcăliți de AI să plătească mai mult atunci când cumpără pe internet
780

508
Topul celor mai doriți candidați pe piața locurilor de muncă din România în prezent
508

270
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
270

39
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
39

24
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
24

1.773
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.773

88
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
88





















Comentează