FOTO Noua Dacia Sandero, surprinsă pe străzi fără camuflaj: Cum arăta cea mai vândută mașină românească în Europa

Autor: Andrei Ștefan

Publicat: 22-07-2025 04:01

Actualizat: 22-07-2025 07:01

Article thumbnail

Sursă foto: carsite.co.za

Lansarea oficială a noii Dacia Sandero facelift este tot mai aproape, iar semnalele nu întârzie să apară. Un prototip complet necamuflat a fost surprins recent pe străzile din Franța, în timpul filmărilor pentru noua reclamă a modelului, desfășurate în regiunea Marsilia.

Este important de precizat că nu vorbim despre o generație complet nouă – cea de-a patra va fi lansată abia în 2027 și va include și o variantă electrică. În schimb, actualul model beneficiază de un facelift menit să păstreze poziția de lider a Sandero, cea mai vândută mașină din Europa în 2024, în segmentul vehiculelor de serie, conform ProMotor.

Potrivit publicației franceze L’argus, modificările de design sunt mai degrabă subtile. Sandero 2025 primește o bară față redesenată, blocuri optice noi și o grilă inspirată din cele utilizate pe modelele Duster și Bigster. Grila inferioară urmează același limbaj de design, completând aspectul modernizat al părții frontale.

Momentan, nu există imagini cu partea din spate a mașinii sau cu interiorul. Totuși, informațiile neoficiale indică o actualizare importantă la interior: planșa de bord va integra un nou sistem multimedia cu ecran tactil de 10 inch, împrumutat de la Duster, la fel ca și instrumentarul de bord digital de 7 inch, care va deveni dotare standard. Ceasurile analogice clasice vor fi, astfel, eliminate din configurația Sandero.

content-image

Gama de motorizări – adaptată normelor Euro 7

Pentru a se conforma viitoarelor standarde de emisii Euro 7, Dacia se pregătește să renunțe la actualul motor de 1.0 litri, cu trei cilindri. În locul acestuia, va fi introdus un propulsor nou, de 1.2 litri, cu patru cilindri. Versiunea de bază va dezvolta 100 CP și nu va avea niciun tip de electrificare.

Pentru cei care caută mai multă performanță, va exista o variantă mild-hybrid de 115 CP. Totodată, Dacia va continua să ofere o versiune alimentată cu GPL, cu o putere de 120 CP.

O noutate majoră o reprezintă introducerea sistemului full-hybrid de 1.8 litri, deja prezent pe Dacia Bigster. Pe Sandero, însă, acest sistem va fi ajustat pentru a oferi o putere maximă mai redusă, adaptată dimensiunilor și poziționării modelului în gamă.

Prin acest facelift, Dacia încearcă să păstreze competitivitatea unuia dintre cele mai importante modele din portofoliu. Până la apariția noii generații din 2027, Sandero facelift promite să aducă un plus de modernitate și eficiență, fără a renunța la filosofia de accesibilitate care a consacrat brandul.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri