Şase companii poartă discuţii cu autorităţile britanice despre construirea aşa-numitelor "gigafactories", uzine pentru producţia de baterii destinate automobilelor electrice, o mişcare care ar putea asigura viitorul industriei auto britanice, informează un articol publicat miercuri în cotidianul Financial Times, citat de agerpres.
Constructorii auto Ford şi Nissan, conglomeratele sud-coreene LG şi Samsung precum şi start-up-urile Britishvolt şi InoBat Auto poartă discuţii cu Guvernul britanic şi autorităţile locale cu privire la posibile locaţii pentru uzine precum şi cu privire la sprijinul financiar, informează Financial Times citând surse din apropierea discuţiilor.
Obiectivul Guvernului britanic de a interzice vânzarea de noi autoturisme pe benzină şi motorină începând din 2030 şi a autoturismelor hibride din 2035 va necesita ca uzinele britanice care produc automobile să facă tranziţia la producţia de modele electrice.
"Avem nevoie de gigafactories pentru a menţine producţia de automobile în Marea Britanie pe termen lung", a declarat Mike Hawes, directorul Asociaţiei producătorilor de automobile din Marea Britanie.
La rândul său, un purtător de cuvânt de la Ministerul britanic al Economiei a spus că Guvernul este "hotărât să sprijine construcţia de gigafactories şi va continua să lucreze cu investitorii şi producătorii de vehicule pentru a avansa planurile vizând producţia în masă a bateriilor în Marea Britanie".
Financial Times subliniază însă că Marea Britanie riscă să fie devansată de Uniunea Europeană, care a pregătit un pachet important de stimulente în ideea de a-i atrage pe producătorii de baterii. În timp ce Guvernul de la Londra are un fond de 500 de milioane de lire sterline cu care să ajute la finanţarea uzinelor de baterii, UE are 2,9 miliarde de euro iar ţări precum Franţa şi Marea Britanie oferă stimulente suplimentare pentru a-şi creşe atractivitatea.
În prezent există planuri pentru 38 de gigafactories în întreaga Europă şi doar unul în Marea Britanie, proiectul Britishvolt, susţine grupul de lobby Transport & Environment.
"Există o competiţie de facto între Marea Britanie şi Europa, iar cine va câştiga gigafactories va câştiga afacerile din industria auto" subliniază Andy Palmer, vicepreşedintele InoBat.
În ultimii ani, industria auto din Marea Britanie a suferit de pe închiderii unor uzine şi efectele Brexitului, dar cu toate acestea producea 1,3 milioane de automobile pe an, înainte ca pandemia de coronavirus să izbucnească.
Ford, Nissan, LG şi Samsung vor să construiască o 'mega fabrică' pentru producția de baterii destinate automobilelor electrice
Articole Similare

12
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
12

15
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
15

997
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
997

38
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
38

1.677
Modalitatea prin care un grup de taximetriști din București a reușit să spargă parolele bancare ale clienților: Aproape 10.000 de euro au fost furați
1.677

6
Bursa de Valori Bucureşti încheie şedinţa de joi pe plus aproape la toţi indicii
6

14
Curtea de Conturi Europene: Proiectele LIFE nu răspund întotdeauna nevoilor de mediu ale statelor membre
14

50
Legea Nordis, un test de stres pentru piața imobiliară? Se elimină concurența care practica prețuri de dumping, dar textul legii lasă loc unor interpretări periculoase - Avocați
50

6.139
Se introduce limitarea plăților cash: Noile norme vor intra în vigoare în România de la 1 ianuarie 2027
6.139

27
OpenAI lansează GPT-5.2: Este cel mai avansat model de inteligență artificială
27

4.142
Presa europeană anunță 'spargerea bulei imobiliare din România': tranzacții în picaj, credite tot mai puține și taxe record din 2026
4.142

50
România trebuie să corecteze bugetul pentru a evita criza. Preşedintele Consiliului Fiscal: 'Nu există alternativă'
50

42
Un altfel de protest. În mai multe gări din Europa, oamenii vor protesta în pijamale pentru a salva trenurile de noapte
42





















Comentează