Ford îşi va închide cea mai veche fabrică din Brazilia şi va renunţa la producerea camioanelor grele în America de Sud, o decizie care ar putea duce la concedierea a 2.700 de angajaţi, a anunţat marţi producătorul auto american, transmit DPA, Xinhua şi Reuters, conform agerpres.ro.
Decizia face parte din planul de reorganizare pe plan global, care va duce la concedieri masive, închideri de fabrici în Europa şi costuri de 11 miliarde de dolari.
În urma anunţului, analiştii se aşteaptă la o restructurare similară în America de Sud. Luna trecută, directorul general al Ford, Jim Hackett, anunţa că investitorii nu vor avea mult de aşteptat în privinţa planului de reorganizare din America de Sud.
Aflată în Sao Bernardo do Campo, o suburbie a oraşului Sao Paulo, fabrica este operaţională din 1967. Aici se produc camioanele F-4000 şi F-350, precum şi modelul Ford Fiesta, ale cărui vânzări au scăzut.
Miercuri, acţiunile Ford au închis în creştere cu 3,4%, la 8,83 dolari.
În Brazilia, vânzările de maşini şi camioane Ford au crescut cu 10% în perioada 2017 - 2018, în timp ce piaţa auto din statul sud-american a înregistrat o creştere de 15%.
Pe piaţa camioanelor din Brazilia, Ford concurează cu Mercedes Benz şi Volkswagen.
Recent, Ford a anunţat că va opri din mai 2019 fabricarea maşinilor sale compact Focus în Argentina, în încercarea de a-şi reduce pierderile la operaţiunile din America de Sud.
Compania va continua să producă camionetele Ranger la uzina sa din Pacheco (Argentina), care are aproximativ 3.440 de angajaţi.
Odată unul dintre cele mai populare modele Ford, Focus nu va mai fi produs după 2019 în America, deşi producţia ar urma să continue în China şi Europa, unde au fost lansate versiuni restilizate.
Ford a precizat că o mare a clienţilor săi din America de Sud, ca şi cei din America de Nord, preferă SUV-urile şi crossover-urile în locul automobilelor de pasageri tradiţionale, cum este Focus.
Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford este prezent şi pe piaţa din România.
Ford îşi va închide cea mai veche fabrică din Brazilia
Explorează subiectul
Articole Similare

28
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
28

1.551
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.551

1.606
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.606

59
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
59

46
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
46

3.366
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.366

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

96
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
96

44
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
44

1.195
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.195

74
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
74

35
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
35





















Comentează