Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) a României s-a ridicat la valoarea de 19,209 miliarde de euro, în primele 10 luni ale anului, în creştere cu 4,349 miliarde de euro faţă de acelaşi interval din 2020, relevă datele Institutului Naţional de Statistică (INS), publicate vineri, conform agerpres.
Conform INS, în luna octombrie 2021, exporturile FOB au însumat 6,547 miliarde de euro, iar importurile CIF s-au ridicat la 9,013 miliarde de euro, rezultând un deficit de 2,465 miliarde de euro.
Faţă de luna octombrie 2020, exporturile din luna octombrie 2021 au crescut cu 4,6%, iar importurile cu 11,8%.
În perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2021, exporturile FOB au însumat 61,079 miliarde de euro, iar importurile CIF au însumat 80,288 miliarde de euro. În perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2021, exporturile au crescut cu 19,6%, iar importurile au crescut cu 21,8%, comparativ cu perioada similară din 2020.
Potrivit INS, în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2021, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (45,2% la export şi 35,5% la import) şi alte produse manufacturate (30,7% la export şi 30,3% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2021 a fost de 44,347 miliarde de euro la expedieri şi de 58,333 miliarde de euro la introduceri, reprezentând 72,6% din total exporturi şi 72,7% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2021 a fost de 16,731 miliarde de euro la exporturi şi de 21,954 miliarde de euro la importuri, reprezentând 27,4% din total exporturi şi 27,3% din total importuri.
INS precizează că soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.
Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.
Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.
Deficitul balanţei comerciale a României se adâncește. Creştere cu 4,349 miliarde de euro faţă de acelaşi interval din 2020
Articole Similare

1.052
Adio cumpărături ultra-ieftine: UE pune taxă pe toate coletele din China, indiferent de valoare
1.052

46
Ministerul Energiei acordă un ajutor de stat Complexului Energetic Valea Jiului
46

38
Biletele de tren se scumpesc odată cu noul mers
38

4.669
Un brand de cosmetice cunoscut dispare de pe piață, după ce producătorul a intrat în faliment
4.669

1.569
Un nou tip de atac phishing lovește Europa: site-urile băncilor și platformelor financiare sunt copiate perfect cu un kit folosit de sute de hackeri
1.569

110
Garda de Mediu a confiscat un buldozer folosit pentru gestionarea ilegală a deşeurilor în Ciumeghiu, anunță Diana Buzoianu
110

2.046
Impozitele locale vor crește cu aproape 80% în București: Exemple de calcul pentru locuințele din Capitală
2.046

20
Statele UE au ajuns la un acord privind cotele de pescuit pentru 2026
20

1.307
Diferențele care spulberă speranțele pensionarilor români: Decalajul față de alte țări europene se adâncește
1.307

9.505
O mare fabrică se închide în România: Presa din Ungaria vorbește despre multinaționala care ”fuge” din țara noastră
9.505

30
Banca Europeană de Investiţii va majora creditarea pentru proiectele UE din domeniul apărării
30

3.360
VIDEO România devine un jucător cheie în regiune: S-a construit un port nou în țara noastră și va genera un flux uriaș
3.360

1.524
Cum acoperă o universitate banii tăiați de Guvern pentru burse: 100 de studenți beneficiază de sprijin
1.524





















Comentează