Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită o întrevedere de urgenţă cu actualul Guvern, pentru a discuta situaţia companiilor de transport alternativ.
Potrivit unui comunicat al COTAR, remis vineri AGERPRES, "transportul alternativ" a primit o lege specială, în timp ce Guvernele au ignorat confederaţiile patronale reprezentative din transport.
"Am constatat că, după ce am fost ignoraţi, atât noi, cât şi legea, în ultimii ani, de toate Guvernele, probabil nici juriştii angajaţi la Guvern nu mai ştiu textul Legii dialogului social, din moment ce şi pentru PNRR au fost luate în calcul doar nişte ONG-uri care nu există din punct de vedere al legislaţiei pentru dialog social, iar dintre confederaţiile patronale reprezentative pe ramură nu a fost consultată niciuna. Nu înţelegem de ce ni se mai cere să avem filiale în ţară, reprezentativitate, de ce noi am respectat toate prevederile legii, iar guvernele efectiv ne ignoră. Ca de obicei, au întâietate cei care sfidează legislaţia. La fel cum ne-am trezit cu o lege specială pentru un aşa-zis 'transport alternativ', după patru ani de funcţionare în afara legii a unor firme, pentru a face loc pe piaţă unui tip de taximetrie care nu respectă Legea taximetriei, iar ei au fost numiţi 'parteneri pentru mobilitate' ai guvernului, exact acelaşi lucru vedem şi în legătură cu dialogul social. Vrem să înţelegem dacă actualul Guvern mai respectă vreo lege din România, ca să ştim ce avem de făcut în continuare", a afirmat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.
Organizaţia patronală vrea să ştie dacă Executivul "va acţiona în acelaşi spirit progresist", adică va continua să încurajeze transportul alternativ.
"'Partenerii pentru mobilitate' care s-au regăsit chiar în documentele oficiale ale mai multor Guverne din ultimii ani au sfidat totalmente taximetria şi legea care o reglementează, selectând din start doar companiile de 'transport alternativ' - adică pe cele care nu plătesc statului român la fel de multe taxe şi impozite ca firmele de taxi. Transportatorii care plătesc taxe şi impozite în România şi care au respectat legislaţia în vigoare până acum doresc să ştie de la actualul Executiv dacă va acţiona în acelaşi spirit progresist, încurajând în continuare 'uberizarea' societăţii. Acest fenomen se poate observa în mai multe domenii de activitate şi în mai multe ţări unde toate activităţile reglementate prin legile naţionale sunt dublate de activităţi similare care încalcă legile, dar pot funcţiona, ca efect al unui lobby internaţional care deja a generat un dezechilibru grav, atât în plan economic, cât şi în plan social. 'Uberizarea' nu afectează doar patronatele, ci şi sindicatele, deoarece se desfiinţează inclusiv legislaţia muncii, angajaţii fiind păcăliţi cu mirajul 'parteneriatului'. Aşa-zişii 'parteneri' ai patronilor muncesc doar mai mult şi în condiţii mai proaste decât angajaţii firmelor, în timp ce toate drepturile lor dispar, pentru că nu se mai încadrează în legislaţia muncii care a fost creată pentru a-i proteja", susţin transportatorii.
În acest context, COTAR solicită Guvernului să respecte Legea dialogului social.
"COTAR cere o întrevedere de urgenţă cu actualul Guvern, pentru a discuta situaţia legislaţiei României şi nevoia aplicării acesteia, astfel încât să nu se ajungă la anarhie. În actuala situaţie, în care toate confederaţiile patronale reprezentative la nivel de ramură au fost ignorate în consultările pentru PNRR, cerem Executivului să ne explice dacă mai are rost să mimăm activitatea din Consiliul Economic şi Social sau putem desfiinţa Legea dialogului social, ignorată şi încălcată de toţi miniştrii, în ultimii ani! (...) Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România cere Guvernului să respecte Legea dialogului social măcar de anul acesta, după ce confederaţiile patronatele reprezentative la nivel de ramură au fost ignorate total în ultimii 12 ani. După eliminarea caracterului obligatoriu al avizelor Consiliul Economic şi Social (CES), toate guvernele au considerat că legea a devenit facultativă, nu doar avizele CES consultative", se precizează în comunicatul COTAR.
COTAR solicită o întrevedere de urgenţă cu actualul Guvern, pentru a discuta situaţia companiilor de transport alternativ
Articole Similare

43
Banca Europeană de Investiţii va creşte finanţarea pentru proiecte de apărare ale UE în 2026
43

2.119
Rezultatele Loto din 14 decembrie 2025: Report de peste 8 milioane de euro la Joker
2.119

293
Demograful Vasile Ghețău explică fenomenul demografic fără precedent din Uniunea Europeană
293

308
VIDEO Cristi Șelaru, consilier INS, spune câți bani trimite România în Rusia pe îngrășăminte chimice
308

51
Vânzările de mașini de lux scad în China, pe fondul încetinirii economiei
51

5.451
Experții îndeamnă România să își schimbe strategia: tranziția climatică ar trebui tratată ca proiect strategic național
5.451

49
INS: Numărul produselor de protecţie a plantelor comercializate a crescut anul trecut cu 8,2%
49

19
Transportul aerian de mărfuri a crescut cu 9,7%, în primele nouă luni din 2025, potrivit INS
19

82
BVB a câştigat 3,78 miliarde de lei la capitalizare, în această săptămână
82

90
Tragerile loto de duminică: Report de peste 8,35 milioane de euro la Joker, categoria I
90

123
Debitul Dunării la intrarea în ţară va avea valoarea de 3.700 mc/s pe parcursul săptămânii viitoare, potrivit INHGA
123

2.245
Mutarea cheie pregătită de Coca-Cola se află într-un punct critic: Ce se întâmplă cu lanţul de cafenele Costa Coffee
2.245

72
Hollywoodul intră în panică în timp ce Paramount și Netflix se luptă pentru Warner Bros
72





















Comentează