Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc pentru operarea în siguranţă a flotei comerciale mondiale, a declarat marţi secretarul general al Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO), Kitack Lim, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Aproximativ 90% din schimburile comerciale mondiale sunt transportate pe mare, astfel că cei peste două milioane de navigatori din întreaga lume joacă un rol crucial. Din cauza restricţiilor impuse în contextul pandemiei, înlocuirea echipajelor navelor este perturbată, chiar dacă în unele părţi ale lumii au început să fie relaxate restricţiilor.
Kitack Lim a spus că unii marinari sunt blocaţi pe mare de 15 luni, peste limita maximă de 11 luni prevăzută în convenţiile de muncă din sectorul maritim, ceea ce constituie o "criză umanitară".
"Aceasta a devenit acum o adevărată problemă de siguranţă, care pune în pericol operarea în siguranţă a navelor. Nu ne putem aştepta ca marinarii să stea pe mare pentru totdeauna", a spus Kitack Lim."Guvernele trebuie să permită shipping-ului să continue să funcţioneze prin aducerea marinarilor acasă şi de acasă la nave pentru a putea munci", a adăugat Lim.
La rândul său, Federaţia Internaţională a Lucrătorilor din Transport (ITF) le-a spus luni marinarilor că nu mai este acceptabil ca echipajele navelor să fie forţate să lucreze.
"Dacă ţi-ai terminat contractul, atunci ai dreptul să fi repatriat. Dacă acest lucru nu este posibil, atunci ar trebui să rămâi la bord ca pasager. Consecinţa ar putea fi că nava nu va mai putea să navigheze, din lipsa unui număr insuficient de marinari, dar acest lucru nu ţine de responsabilitatea marinarilor", a apreciat ITF.
Potrivit secretarului general al Camerei Internaţionale de Navigaţie (ICS), Guy Platten, amploarea operaţiunilor de înlocuire a echipajelor navelor este una uriaşă, având în vedere că 200.000 de marinari aflaţi în prezent la bordul navelor din întreaga lume ar trebui înlocuiţi cu alţi 200.000 de marinari care acum sunt la ţărm.
"La acest moment, aceasta este o chestiune care ţine de voinţa politică", a spus Platten.
Coronavirus - Marinarii obosiţi reprezintă un risc pentru flota comercială mondială
Explorează subiectul
Articole Similare

13
Elveţia nu va putea achiziţiona toate avioanele de luptă americane F-35 prevăzute, din cauza costurilor suplimentare
13

238
Lumea literaturii în doliu: A murit autoarea de bestsellere Joanna Trollope - Cărțile ei au cucerit milioane de cititori
238

7
Germania îi acuză pe ruși de atacuri cibernetice asupra traficului aerian și de ingerință în alegeri
7

1.779
VIDEO Actor celebru implicat într-un documentar despre vaccin si Covid. Ce acuzații i se aduc filmului
1.779

3.452
Epidemie fără precedent a lovit Europa: cazurile ating un nivel record după pandemia de Covid-19. Greva medicilor ar putea agrava situația
3.452

2.372
Principala sursă de numerar pentru Kremlin a fost nimicită: venituri, similare cu cele din 2020, din criza pandemiei
2.372

50
Obiectivul Republicii Moldova de a adera la Uniunea Europeană va fi o prioritate pentru preşedinţia cipriotă a blocului comunitar
50

5.351
Răsturnare de situație: Rusia are noi revendicări și amenință că ar putea să nu fie de acord cu noile propuneri de pace pentru Ucraina
5.351

136
Banca centrală a Rusiei sesizează justiţia rusă împotriva Euroclear, care deţine activele ruseţti blocate în Europa
136

116
Grevă de amploare în Italia ca protest împotriva planurilor bugetare ale guvernului Meloni
116

173
Un pasager a încercat să deschidă ușa în timpul zborului
173

4.252
VIDEO Riposta Kievului, după loviturile Moscovei: Ucraina a atcat una dintre cele mai mari rafinării de petrol din Rusia
4.252

89
Atenţionare de călătorie MAE: risc ridicat în zona de frontieră dintre Cambodgia şi Thailanda
89





















Comentează