Pandemia i-a obligat pe oameni să petreacă mai mult timp în propriile locuinţe, din cauza restricţiilor de circulaţie, şi a generat totodată o creştere a reticenţei faţă de interacţiunile fizice pe care le presupune operaţiunea de reparare şi/sau mentenanţă a diverselor echipamente, se arată într-un comunicat al Ariston Thermo România, citat de AGERPRES.
Potrivit estimărilor specialiştilor Ariston Thermo pe zona de service, numărul solicitărilor de intervenţie pentru verificări tehnice periodice sau revizii a scăzut, în 2020, pe fondul perioadei de lockdown, cu aproximativ 25% faţă de perioada anterioară. În acest an, în contextul relaxării restricţiilor, numărul solicitărilor de intervenţii pentru revizie a început din nou să crească însă situaţia este departe de a fi una bună deoarece, inclusiv înainte de izbucnirea pandemiei, aceste activităţi erau realizate într-un procent foarte mic, adaugă specialiştii.
"Pandemia a schimbat obiceiurile de consum. Pe de-o parte, odată cu restricţiile de circulaţie şi impunerea, în multe cazuri, a programului de lucru de acasă, oamenii au devenit mult mai preocupaţi de confortul propriului cămin, pentru că au petrecut mai mult timp în interiorul acestuia. Pe de altă parte, ei au devenit şi mai ezitanţi în interacţiunile fizice clasice, pe care le presupuneau anterior operaţiunile de verificare şi/sau revizie tehnică a centralelor", a declarat Cătălin Drăguleanu, CEO Ariston Thermo România.
Verificarea tehnică periodică este o operaţiune care se efectuează o dată la doi ani şi este obligatorie prin lege. Specialiştii Ariston Thermo România recomandă, însă, şi revizia anuală a centralei termice, ambele operaţiuni având rolul de a prelungi durata de viaţă a produselor şi optimiza performanţele. Scopul acestor operaţiuni este de a permite funcţionarea în siguranţă a centralelor termice, un lucru foarte important, de care depinde confortul zilnic al locuinţei.
"Lucrurile nu stăteau foarte bine nici înainte de pandemie, când statisticile indicau că sub 50% dintre români făceau operaţiunile anuale de mentenanţă a centralei. Acest lucru arată că există o lipsă de informare referitor la motivele pentru care această operaţiune periodică este necesară. În calitatea sa de lider al pieţei de centrale termice din România, Ariston Thermo România îşi propune să fie parte din demersurile de informare a populaţiei în această direcţie şi recomandă tuturor clienţilor săi să nu neglijeze verificarea tehnică periodică a centralelor termice pe care le deţin, pentru a putea beneficia de confort sporit, în siguranţă", a comentat Cătălin Drăguleanu.
În mod normal, verificarea tehnică este o operaţiune relativ simplă, care nu durează mai mult de 1,5-2 ore. În funcţie de localitate şi de centrul de service ales, costul reviziei este cuprins între 150 şi 200 de lei.
Aceasta include acţiuni de curăţare şi întreţinere a schimbătorului de căldură, de verificare sau refacere a reglajelor de ardere, schimbarea filtrelor de apă rece şi încălzire.
Doar centrele de service autorizate pot asigura asistenţă specializată şi intervenţii cu piese de schimb originale.
'Bombe cu ceas' în case: Din cauza pandemiei, românii nu-și mai fac reviziile la centralele termice
Explorează subiectul
Articole Similare

16
'Au fost sistate internările, vor fi preluate doar urgenţele': măsuri anunţate de ministrul Sănătăţii la spitalul de copii din Iaşi
16

228
Motivul uimitor pentru care câinii își ascund hrana
228

42
O variantă a virusului gripal A care circulă la nivel internațional a fost detectată în România
42

52
Bacteriile potențial periculoase descoperite în apa de la Spitalul de Pediatrie 'Sfânta Maria' din Iași au determinat reacția autorităților
52

183
A fost descoperit 'Jupiter clocotit', o exoplanetă gazoasă fierbinte care sfidează explicaţiile ştiinţifice
183

260
Horoscopul zilei de 14 decembrie 2025. Peștii caută adevărul. Află ce se întâmplă cu zodia ta
260

3.081
FOTO Val de cutremure nemaiîntâlnit; Ghețarul Apocalipsei se rupe! România, lovită direct: Delta Dunării și litoralul românesc, sub ape în scenariul cel mai rău
3.081

785
Sindicatul Europol, semnal de alarmă: Poliţiştii ajung să își completeze uniformele apelând la grupuri de pe reţele sociale din cauza stocurilor insuficiente
785

1.752
După Kaufland, și Profi, Lidl, Penny şi Carrefour retrag de la raft un lot de la un cunoscut brand de lapte praf pentru sugari
1.752

35
Şeful ANPCDDA: A crescut accesibilitatea drogurilor, pentru că s-a schimbat şi tiparul drogurilor. În unele state poţi să cumperi un drog cu preţul unei cafele
35

1.313
Șeful Romsilva Arad, obligat să restituie bonusul de pensionare de aproape 300.000 de lei. Ministrul Mediului a făcut anunțul
1.313

55
VIDEO ÎPS Teodosie a împlinit 70 de ani de viață
55

74
O femeie a fost agresată și jefuită de propriul soț. Bărbatul i-a furat din casă 3.000 de euro și mai multe bijuterii din aur
74





















Comentează