Constructorul aeronautic european Airbus este pe punctul de a încheia anul 2019 cu o creştere a carnetului de comenzi, după ce a înregistrat mai multe contracte de vânzări decât livrări de aparate, graţie în special unei cereri solide venite din Asia, a declarat miercuri unul dintre directorii de top de la Airbus, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Directorul de vânzări de la Airbus, Christian Scherer, a lăsat să se înţeleagă că în acest an comenzile brute primite de Airbus vor depăşi pragul de 1.000 de unităţi, ceea ce ar reprezenta o creştere de cel puţin 20% comparativ cu 2018. Această performanţă robustă a venit în pofida tensiunilor comerciale şi a tarifelor impuse de Washington pentru avioanele Airbus, ca urmare a disputelor comerciale transatlantice, însă Scherer a insistat că tarifele vamale suplimentare reprezintă o problemă foarte serioasă pentru companiile aeriene care comandă avioane.
Precizând că până acum Airbus a primit comenzi pentru 940 de aparate, Scherer a spus că producătorul european speră să ajungă la un prag istoric până la finele anului, un semnal clar că va trece pragul de 1.000 de aparate comandate. Scherer a mai spus că în acest an comenzile nete primite de Airbus vor depăşi volumul aparatelor livrate.
În primele 11 luni, constructorul european a înregistrat comenzi brute pentru 940 de avioane şi comenzi nete pentru 718 aparate. Pe partea de livrări, Airbus mizează pe întregul an pe 760 de avioane livrate, după ce a fost nevoit să îşi revizuiască acest obiectiv din cauza întârzierilor apărute în producţia modelului A321neo.
Conform acestor estimări, în acest an Airbus va devansa rivalul american Boeing atât la capitolul comenzi primite cât şi după numărul de avioane livrate clienţilor, în condiţiile în care cel mai bine vândut avion al Boeing, modelul 737 MAX, rămâne blocat la sol, iar recent a fost şi oprită producţia acestui model.
Anterior, Boeing a anunţat că în primele 11 luni ale anului a primit comenzi pentru 243 de avioane şi a livrat 345 de avioane. În mod normal, companiile aeriene plătesc pentru avioanele comandate unui constructor aeronautic în momentul în care li se livrează avioanele, ceea ce face din numărul de aparate livrate un indicator important pentru situaţia în care se află cei doi mari producători mondiali de avioane.
Scherer a dezminţit că Airbus va profita de pe urma deciziei Boeing de a suspenda producţia avionului 737 MAX, subliniind că întreruperile de producţie de la Boeing vor afecta întregul sector.
"Suntem o industrie în creştere. Atunci când ai o situaţie în care un jucător nu îşi joacă rolul care îi revine, acest lucru este extrem de perturbator", a spus Scherer, referindu-se la echilibrul de pe piaţa aeronautică
Airbus a avut vânzări solide în acest an, grație succesului modelului A321
Explorează subiectul
Articole Similare

0
Criza diplomatică cu China are efecte neașteptate: Japonia, fără panda
0

530
Rusia este o amenințare gravă pentru securitatea globală, avertizează noul șef al MI6
530

1.649
Tragedie aeriană evitată în ultimul moment: O aeronavă militară americană, la un pas de coliziune cu un avion JetBlue, la granița Venezuelei
1.649

30
Fostul președinte Yoon, acuzat că ar fi provocat Coreea de Nord pentru a justifica legea marțială
30

12
Şapte morţi în urma inundaţiilor din Bolivia
12

43
Miniștrii de externe ai UE, reuniți pentru a discuta sprijinul acordat Ucrainei și Orientului Mijlociu
43

6.513
El este unul dintre bărbații care au provocat masacrul de pe plaja din Sydney: Motivul din spatele oribilei fapte
6.513

5.192
Noua ”resursă de aur” a omenirii: Prețurile efectiv au explodat, iar cererea este una care depășește capacitățile de producție
5.192

3.927
Pe această insulă izolată s-a petrecut una dintre cele mai fascinante adaptări din istorie: La final, oamenii au distrus totul
3.927

4.225
Un super bogat a îndrăznit să se ridice împotriva regimului din China: A fost condamnat și nu mai vede lumina zilei
4.225

89
Guatemala declară stare de urgență după atacuri armate soldate cu cel puțin cinci morți
89

2.958
Situație ciudată în țara cu cel mai complex sistem feroviar: Trenurile au ajuns să polueze mai mult decât centralele pe cărbune
2.958

2.739
Luminița Europei abia mai pâlpâie, iar Donald Trump face totul pentru a o stinge: Situație complexă la nivelul ”bătrânului continent” (POLITICO)
2.739





















Comentează