Volkswagen AG a înrăutăţit perspectivele privind livrările în 2021, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţă, deficitul global de semiconductori afectând rezultatele trimestriale ale celui mai mare producător auto european, transmit DPA şi Reuters, citat de agerpres.
Volkswagen, care a prezentat un plan ambiţios pentru a deveni lider mondial în domeniul vânzării de vehicule electrice (EV), depăşind Tesla, se aşteaptă acum ca livrările în 2021 să fie doar în linie cu cele din 2020, după ce anterior previzionase o creştere. În schimb, veniturile în acest an ar urma să fie considerabil mai ridicate decât anul trecut, 223 de miliarde de euro.
În trimestrul trei din 2021, profitul operaţional a scăzut cu 12%, la 2,8 miliarde de euro (3,25 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 2,99 miliarde de euro. De asemenea, marja de profit a scăzut la 4,9%, de la 5,4% anul trecut.
Veniturile după impozitare au crescut cu 5,6% în perioada iulie-septembrie 2021, la 2,90 miliarde de euro (3,37 miliarde de dolari), faţă de 2,75 miliarde de euro anul trecut.
Veniturile din vânzări au scăzut cu 4,1%, la 56,93 miliarde de euro, de la 59,36 miliarde de euro, din cauza deficitului global de semiconductori, care a dus la reducerea producţiei de vehicule.
Livrările au înregistrat un declin de 24,4%, la 1,97 milioane de unităţi. Compania a livrat 122.100 vehicule exclusiv electrice în trimestrul trei din 2021, mai mult decât dublu faţă de perioada similară din 2020.
Pentru acest an grupul german se aşteaptă la o marjă operaţională de 6 - 7,5%.
La Bursa de la Frankfurt, acţiunile VW au scăzut cu 2,4% după prezentarea rezultatelor trimestriale.
În martie, Volkswagen AG a anunţat că vrea să dispună de şase fabrici de baterii pentru automobile electrice în Europa, până în 2030, în ideea de a-şi asigura aprovizionarea pentru ambiţiile sale în domeniul vehiculelor electrice.
Pe lângă facilitatea de producţie care este în prezent în construcţie în oraşul german Salzgitter, alte cinci fabrici vor fi adăugate, a informat directorul de tehnologie de la Volkswagen, Thomas Schmall. Potrivit planurilor dezvăluite de cel mai mare producător european de automobile, cele şase fabrici vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.
Volkswagen AG a înrăutăţit perspectivele privind livrările în 2021, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţă
Explorează subiectul
Articole Similare

3.074
Raport șocant: O elită minusculă controlează averea lumii – cine deține cu adevărat planeta
3.074

2.492
Tăieri la ASF, cea mai bogată instituție a statului: salarii medii de peste 13.500 de lei, reduse cu 30%
2.492

1.640
Prețurile la energie efectiv au bubuit în România: Creștere de peste 60%, față de anul trecut
1.640

40
Piața imobiliară, în scădere: mai puține locuințe date în folosință a scăzut în trimestrul III 2025
40

47
Economia Regatului Unit a scăzut și în luna octombrie: o nouă lovitură pentru ministrul britanic de Finanțe
47

75
Piața patiseriilor în 2024: un lider detașat și doi urmăritori cu creșteri constante
75

32
Investiţiile în economia naţională, în creștere în primele nouă luni ale anului 2025 (INS)
32

43
Salariul mediu net a crescut la nivel naţional, în octombrie (INS)
43

1.795
Final de an de coșmar pentru România: Prețurile efectiv au bubuit, iar inflația se menține la cote înalte
1.795

2.295
Sancțiunile schimbă regulile jocului: Lukoil negociază o tranzacție fără bani cu o bancă din SUA - acordul ar putea necesita aprobarea lui Vladimir Putin
2.295

110
Acţiunile Oracle s-au prăbuşit joi cu până la 15%, trăgând în jos şi giganţii Nvidia, AMD şi CoreWeave
110

95
Marile companii tehnologice au anunţat investiţii de peste 50 de miliarde de dolari în India, în mai puţin de 24 de ore
95

2.891
Europa recurge la o măsură de urgență pentru administrarea activelor rusești înghețate. Ungaria nu se mai poate opune
2.891





















Comentează