Alianţa dintre Mitsubishi, Nissan şi Renault poate supravieţui în urma schimbării conducerii, a afirmat marţi vicepreşedintele Mitsubishi, Mitsuhiko Yamashita, transmite Reuters preluată de Agerpres.
Luni, Consiliul de Administraţie al Mitsubishi Motors Corp a votat demiterea lui Carlos Ghosn din funcţia de preşedinte al producătorului auto japonez, în condiţiile în care în prezent Ghosn este arestat la Tokyo, fiind bănuit de încălcarea legislaţiei financiare. Decizia vine după ce săptămâna trecută Ghosn a pierdut funcţia de preşedinte al Nissan, cel mai mare acţionar al Mitsubishi.
Şi Renault SA, partenerul celor doi producători auto niponi, a numit un preşedinte interimar şi un adjunct al directorului general pentru a conduce temporar compania, deşi Ghosn rămâne preşedinte director general al grupului francez.
Mitsubishi s-a alăturat alianţei Nissan-Renault în 2016, când Nissan a preluat o participaţie de 34% în producătorul auto.
Viitorul alianţei de 19 ani dintre Nissan şi Renault, unul din cele mai mari grupuri auto la nivel global, este pus sub semnul întrebării de unii analişti, după arestarea lui Ghosn pentru potenţiala încălcare a legislaţiei financiare. Carlos Ghosn, în vârstă de 64 de ani, este arhitectul alianţei şi preşedintele ei.
Oficialii Nissan-Renault-Mitsubishi se vor întâlni săptămâna aceasta la Amsterdam pentru a analiza efectele arestării lui Ghosn şi viitorul alianţei.
Directorul general al Mitsubishi, Osamu Masuko, a confirmat luni că se va alătura întâlnirii prin intermediul videoconferinţei, iar surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat că directorul general al Nissan, Hiroto Saikawa, nu a decis încă dacă se va deplasa în Olanda.
Marţi, Mitsuhiko Yamashita le-a declarat jurnaliştilor că Mitsubishi, Nissan şi Renault vor continua să colaboreze în domeniul aprovizionării cu componente auto şi îşi vor adânci legăturile pentru a dezvolta noi tehnologii.
"Nu pot spune cum va evolua alianţa dar în acest moment producerea de maşini necesită tot mai mult tehnologii moderne şi zilele când un singur producător auto putea gestiona totul sunt pe cale de dispariţie", a explicat Yamashita, care şi-a exprimat încrederea că parteneriatul dintre Mitsubishi, Nissan şi Renault este suficient de puternic pentru a face faţă provocărilor.
Unii analişti susţin că Nissan vrea să transforme demiterea preşedintelui său Carlos Ghosn într-o oportunitate pentru a reechilibra în favoarea sa alianţa cu Renault.
Deşi Nissan este o companie mai mare, ale cărei venituri anuale sunt cu aproape 60% mai ridicate decât cele ale Renault, producătorul auto francez exercită mai mult control în alianţă, având inclusiv dreptul de a numi unii directori în conducerea partenerului de alianţă.
Planurile privind o fuziune completă între cei doi producători auto au fost amânate în urma arestării lui Ghosn. Acesta a rămas director general al Renault, dar producătorul auto francez a transferat temporar îndatoririle sale directorului operaţional Thierry Bolloré.
"Există efecte negative în urma concentrării puterii într-o singură mână, deci în urma arestării lui Ghosn ambele părţi pot începe de la zero negocieri (privind structura alianţei). Dar nu ar fi benefic pentru niciuna dintre părţi să distrugă alianţa", a declarat recent o persoană apropiată Nissan.
Reprezentanţii Nissan nu au comentat informaţia.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Vicepreședintele Mitsubishi dă crede că alianța Renault- Nissan va supraviețui turbulențelor
Explorează subiectul
Articole Similare

17
Cum acoperă o universitate banii tăiați de Guvern pentru burse: 100 de studenți beneficiază de sprijin
17

49
O capacitate de stocare a energiei de 200 de megawați putere a fost pusă în funcțiune
49

220
În casele românilor domnește frigul. Peste 10% nu își pot permite financiar să încălzească locuințele
220

41
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
41

1.816
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.816

1.696
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.696

71
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
71

47
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
47

3.784
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.784

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

105
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
105

45
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
45





















Comentează