Numărul comenzilor înregistrate de magazinele online din România, cu ocazia "Black Friday", a crescut cu 5% în acest an, comparativ cu ediţia din 2023, în timp ce veniturile s-au majorat cu 18%, arată o analiză de specialitate, publicată miercuri.
Potrivit MerchantPro, platformă SaaS pentru eCommerce, ce a avut la bază datele colectate dintr-un eşantion de aproximativ o mie de magazine online locale, valoarea medie a coşului de cumpărături a crescut cu 12%, ceea ce indică o disponibilitate sporită a consumatorilor de a investi în produse de calitate.
"Acest fenomen de extindere a perioadei de reduceri a fost observat şi anul trecut, însă în 2024 modelul de Black Week s-a conturat ca o strategie eficientă pentru tot mai mulţi comercianţi, care au început reducerile din timp şi le-au continuat până luni, de Cyber Monday. Tendinţa reflectă o adaptare crescută a consumatorilor la reducerile pe parcursul întregii săptămâni şi o abordare mai echilibrată a achiziţiilor, ceea ce a condus la un volum de comenzi şi venituri mai mare faţă de anii anteriori", se precizează în raport.
În ziua de "Black Friday" propriu-zisă, vineri, 8 noiembrie 2024, numărul tranzacţiilor a stagnat, dar valoarea medie a coşului a urcat cu 24%, reflectând o atenţie mai mare a cumpărătorilor către produse premium.
După această zi, duminică, pe 10 noiembrie, numărul tranzacţiilor a fost cu doar 15% sub cel de vineri, un raport-record pentru o zi din "săptămâna neagră" în comparaţie cu vârful înregistrat în ziua tradiţională de "Black Friday".
Valoarea coşului mediu, la nivel de săptămână, a fost în acest an de 64 de euro, faţă de 57 de euro, cu un an în urmă. Strict, pe 8 noiembrie, valoarea medie s-a situat la 73 de euro, cu 24% mai mare faţă de nivelul de anul trecut.
Cea mai mare comandă înregistrată de magazinele din platforma MerchantPro a fost în valoare de 30.000 de euro, într-un magazin online B2B.
MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi de eCommerce, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specific de dezvoltare.
Veniturile magazinelor online din România s-au majorat cu 18%, de Black Friday (platformă)
Explorează subiectul
Articole Similare

11
În casele românilor domnește frigul. Peste 10% nu își pot permite financiar să încălzească locuințele
11

34
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
34

1.770
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.770

1.659
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.659

69
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
69

47
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
47

3.608
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.608

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

100
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
100

45
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
45

1.210
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.210

77
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
77





















Comentează