Comisia Europeană este pe punctul de a aproba utilizarea wifi pentru automobilele conectate la Internet, ceea ce ar da un avantaj constructorilor Volkswagen şi Renault care au mizat pe această tehnologie, în dauna rivalilor Daimler şi PSA care au pariat pe viitoare generaţie de reţele mobile 5G, informează Reuters.
Executivul comunitar ar urma să anunţe luna viitoare o propunere legislativă în acest dosar, în vederea unei adoptări în 2019, după ce va obţine punctul de vedere al statelor membre UE şi al Parlamentului European.
Decizia este una crucială atât pentru constructorii auto cât şi pentru operatorii de telecomunicaţii şi producătorii de echipamente de reţea, având în vedere că piaţa automobilelor conectate la Internet ar urma să se ridice la mai multe miliarde de euro pe an.
Chiar dacă automobilele conectate sunt deja disponibile de mai mulţi ani în Europa, Comisia Europeană vrea să accelereze dezvoltarea lor şi îi încurajează pe constructori să coopereze pentru a putea lansa modele mai sigure şi mai eficiente. Criteriile de omologare pe care le va stabili Comisia ar putea să influenţeze achiziţiile automobiliştilor şi valoarea poliţelor de asigurări.
Un proiect de document al Comisiei consultat de Reuters deschide calea pentru introducerea în circulaţie a autoturismelor echipate cu tehnologia wifi ITS-G5. De asemenea, se prevede o reexaminare a situaţiei peste trei ani de la intrarea în vigoare a acestui măsuri pentru a ţine cont de eventualele noi tehnologii. Aceasta înseamnă că va fi nevoie de câţiva ani pentru ca tehnologia alternativă de tip 5, botezată C-V2X, ar putea obţine aprobarea Comisiei, chiar dacă partizanii acestei tehnologi se aşteaptă la un interval de timp mai scurt.
Două mari grupuri se confruntă în acest dosar, fiecare dintre ele regrupând constructori auto, producători de chipuri şi grupuri de telecomunicaţii. Pe de o parte Renault, Volkswagen, NXP, Autotalks şi Kapsch TrafficCom promovează varianta wifi, care potrivit lor a fost suficient testată şi standardizată în cadrul proiectelor finanţate de autorităţile publice. Cu toate acestea, PSA, Daimler, Ford, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei, Intel, Qualcomm şi Samsung pledează pentru 5G, despre care afirmă că oferă perspective mai vaste.
Executivul comunitar a refuzat să se exprime cu privire la acest proiecte. "În prezent, Comisia încearcă să definească cel mai bun cadru european pentru a promova investiţiile adecvate în acest domeniu şi să garanteze interoperabilitatea între sistemele existente şi dezvoltarea de noi tehnologii", a informat Comisia.
Reuters subliniază că dacă va privilegia varianta wifi, UE se va diferenţia de SUA şi China care consideră că viitorul aparţine tehnologiei C-V2X.
UE ar prefera wifi în dauna 5G pentru automobilele conectate, o veste bună pentru Volkswagen şi Renault
Explorează subiectul
Articole Similare

630
Sancțiunile schimbă regulile jocului: Lukoil negociază o tranzacție fără bani cu o bancă din SUA - acordul ar putea necesita aprobarea lui Vladimir Putin
630

24
Acţiunile Oracle s-au prăbuşit joi cu până la 15%, trăgând în jos şi giganţii Nvidia, AMD şi CoreWeave
24

43
Marile companii tehnologice au anunţat investiţii de peste 50 de miliarde de dolari în India, în mai puţin de 24 de ore
43

1.480
Europa recurge la o măsură de urgență pentru administrarea activelor rusești înghețate. Ungaria nu se mai poate opune
1.480

1.798
Jucător internațional cu peste un secol de activitate pleacă din România
1.798

391
Lukoil, tot mai aproape de oferta băncii americane Xtellus: trezoreria SUA îi mai dă termen de gândire până pe 17 ianuarie
391

627
Metoda prin care românii sunt păcăliți de AI să plătească mai mult atunci când cumpără pe internet
627

433
Topul celor mai doriți candidați pe piața locurilor de muncă din România în prezent
433

235
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
235

37
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
37

24
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
24

1.715
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.715

80
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
80





















Comentează