Reprezentanţii sindicatului de la Daimler AG au anunţat luni că discuţiile cu conducerea privind reducerile de costuri au devenit "mai dure", după ce un membru al Board-ului a declarat în weekend că peste 15.000 de locuri de muncă sunt în pericol, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Industria auto globală a fost puternic afectată de pandemia de coronavirus (COVID-19), care a dus la închiderea fabricilor şi a showroom-urilor, forţând producătorii să-şi reducă semnificativ costurile.
Încă din noiembrie 2019, înainte de pandemie, Daimler anunţase un plan de reducere a costurilor prin care ar urma să fie eliminate cel puţin 10.000 de locuri de muncă la nivel mondial până în 2022. Obiectivul grupului german este diminuarea cheltuielilor de personal cu 1,4 miliarde de euro (1,56 miliarde de dolari) până în 2022, pentru majorarea investiţiilor în vehiculele electrice.
Wilfried Porth, membru al Board-ului Daimler, a declarat în weekend pentru publicaţia Stuttgarter Zeitung, că peste 15.000 de angajaţi vor trebui să se pensioneze sau să accepte plăţi compensatorii, pentru a se evita concedieri forţate.
Reprezentanţii Consiliului angajaţilor de la Daimler au precizat luni că sunt conştienţi de gravitatea situaţiei. "Tonul discuţiilor noastre devine din ce în ce mai dur iar cooperarea este pusă la încercare", susţin aceştia.
Luni, conducerea Daimler a reiterat că firma vrea să evite concedierile forţate, dar pentru ca asta să se întâmple producătorul auto trebuie să găsească metode alternative de reducere a costurilor.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
Daimler, care urmează să raporteze în 23 iulie rezultatele financiare pentru trimestrul doi din 2020, se aşteaptă la un declin semnificativ al vânzărilor pentru această perioadă şi la pierderi operaţionale.
Anul acesta, acţiunile Daimler au scăzut cu 24%, iar capitalizarea de piaţă a grupului german s-a redus la aproximativ 40 miliarde de euro (45 miliarde de dolari), mai puţin de o cincime din capitalizarea de piaţă a producătorului american de vehicule electrice Tesla.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Tensiuni la Daimler - Peste 15.000 de locuri de muncă sunt în pericol
Explorează subiectul
Articole Similare

22
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
22

19
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
19

1.355
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.355

50
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
50

1.927
Modalitatea prin care un grup de taximetriști din București a reușit să spargă parolele bancare ale clienților: Aproape 10.000 de euro au fost furați
1.927

9
Bursa de Valori Bucureşti încheie şedinţa de joi pe plus aproape la toţi indicii
9

14
Curtea de Conturi Europene: Proiectele LIFE nu răspund întotdeauna nevoilor de mediu ale statelor membre
14

50
Legea Nordis, un test de stres pentru piața imobiliară? Se elimină concurența care practica prețuri de dumping, dar textul legii lasă loc unor interpretări periculoase - Avocați
50

6.851
Se introduce limitarea plăților cash: Noile norme vor intra în vigoare în România de la 1 ianuarie 2027
6.851

28
OpenAI lansează GPT-5.2: Este cel mai avansat model de inteligență artificială
28

5.063
Presa europeană anunță 'spargerea bulei imobiliare din România': tranzacții în picaj, credite tot mai puține și taxe record din 2026
5.063

51
România trebuie să corecteze bugetul pentru a evita criza. Preşedintele Consiliului Fiscal: 'Nu există alternativă'
51

42
Un altfel de protest. În mai multe gări din Europa, oamenii vor protesta în pijamale pentru a salva trenurile de noapte
42





















Comentează