Suspiciuni la vânzarea Napolact către un apropiat al lui Viktor Orban. Consiliul Concurenței intră pe fir

Autor: Alice Draghici

Publicat: 26-09-2025 18:21

Actualizat: 26-09-2025 19:52

Article thumbnail

Sursă foto: Colaj Stiripesurse.ro

Brandul românesc Napolact ajunge în centrul unei anchete oficiale după ce a fost scos la vânzare către cel mai bogat om din Ungaria. Consiliul Concurenței a confirmat vineri că analizează tranzacția dintre FrieslandCampina și grupul Bonafarm, companie controlată de Sandor Csany, un apropiat al premierului Ungariei, Viktor Orban.

Conform anunțului oficial, verificările vizează preluarea FrieslandCampina Romania Holding B.V. și, implicit, a FrieslandCampina Romania S.A., deținătoarea fabricilor Napolact din Cluj și Târgu Mureș.

Holdingul nu are activități comerciale directe, însă compania românească produce și vinde o gamă variată de lactate – de la lapte și iaurt, până la brânzeturi, unt și smântână.

Grupul Bonafarm este deja un jucător integrat pe piața agroalimentară din Europa Centrală și de Est și, în România, operează prin Sole Mizo România, distribuitor de produse lactate provenite din Ungaria.

Reacția dură a fostului ministru al Energiei

Mesajul lui Sebastian Burduja, actual consilier al premierului, a venit ca un semnal de alarmă public.

„Alertă de securitate! Ţineţi minte că, recent, companie maghiară MVM a încercat să cumpere E.ON Furnizare? Datorită acţiunilor mele şi datorită instituţiilor statului, această tranzacţie a fost blocată.

Ei bine, acum o altă companie din Ungaria vrea să cumpere Napolact, celebrul brand românesc, un mare producător de lactate”, a spus Burduja într-un mesaj pe Facebook.

El a subliniat că agricultura este la fel de sensibilă ca și energia în ceea ce privește siguranța națională.

„Aşa că, am solicitat şi solicit public Ministrului Agriculturii, Miniştrilor Economiei, Consiliului Concurenţei, să facă ceea ce trebuie şi să analizeze sursa fondurilor, legătura companiei maghiare cu Federaţia Rusă, dar şi cu China.

Şi modul în care patronul maghiar a promovat idei privitoare la Ungaria mare cu prilejul unor evenimente sportive. Faceţi ceea ce trebuie şi ţineţi-i pe români în siguranţă!”

Detaliile tranzacției

Royal FrieslandCampina N.V. a anunțat la sfârșitul lui iulie că a ajuns la un acord privind vânzarea operațiunilor sale din România către Bonafarm Group.

În pachet intră brandul Napolact, cele două fabrici moderne din Cluj-Napoca și Târgu Mureș și cei circa 400 de angajați.

Finalizarea tranzacției depinde de aprobările autorităților, inclusiv avizul Consiliului Concurenței, și este estimată pentru sfârșitul anului 2025.

Napolact, simbol al pieței lactatelor românești

FrieslandCampina a rămas un jucător major pe piața locală prin mărcile Napolact, Campina și Dots.

Napolact domină portofoliul, fiind unul dintre cele mai vândute branduri de lactate din România, cu produse care acoperă întreaga gamă: lapte, iaurt, brânzeturi, unt și alte specialități pe bază de lapte.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri