Una din trei persoane (33%) a fost agresată pe reţelele de socializare, potrivit rezultatelor unui studiu publicat miercuri de ING Bank România, conform agerpres.
Cauzele hărţuirii online pentru 29% dintre victime au fost postările despre hobby-urile şi interesele proprii, conform cercetării realizată de Unlock Research pentru bancă.
Studiul arată că utilizatorilor români de reţele de socializare le place să posteze despre hobby-urile şi interesele proprii (48%), dar criticile şi comentariile negative îi fac pe un sfert din ei să ezite când postează pe reţelele sociale.
Majoritatea celor intervievaţi (84%) consideră că este mai probabil să primească reacţii negative online, iar 58% spun că au primit reacţii negative la postările din social media.
Prin urmare, unul din cinci utilizatori (21%) a declarat că nu postează sub propria identitate, iar 36% au spus că prietenii lor îşi ascund identitatea atunci când se exprimă pe aceste reţele, potrivit comunicatului ING Bank România.
Conform sursei, pe măsură ce oamenii petrec din ce în ce mai mult timp pe reţelele sociale, hărţuirea cibernetică devine deja un eveniment comun în viaţa de zi cu zi, iar 43% dintre intervievaţi spun că li se întâmplă frecvent cunoscuţilor lor să primească comentarii negative online.
Studiul a arătat că 86% dintre respondenţi recunosc agresiunea online pe care o văd pe reţelele sociale şi definesc comentariile ca fiind cu ură, insulte, glumiţe jignitoare sau critici.
Totodată, 69% dintre respondenţi consideră că aceste comentarii reprezintă o problemă în zilele noastre în societate.
În urma rezultatelor studiului şi pentru a îi încuraja pe români să nu se lase influenţaţi de comentariile negative, ING Bank a lansat campania #unfollowhate, prin care banca invită toţi oamenii activi de pe reţelele sociale să ignore comentariile negative şi să continue să meargă pe drumul lor, se menţionează în comunicat.
Directorul de Marketing, Comunicare şi CSR al ING Bank România, Silvia Mihăilescu, a declarat că în urma rezultatelor studiului, ING Bank România a decis să lanseze campania #unfollowhate.
"Din păcate, comentariile negative sunt o problemă gravă pe reţelele sociale. O problemă care îi împiedică pe oameni să vorbească despre pasiunile lor şi să fie cu adevărat ei înşişi în mediul online. ING îi încurajează să îşi urmeze pasiunile, iar pentru că suntem la final de an şi e perioada în care ne uităm la 2022 cu speranţă şi încredere, rezoluţia ING pentru 2022 este #unfollowhate. Campania pe care o lansăm îşi propune să transmită un mesaj puternic şi clar: fii tu, lumea are nevoie de tine şi de talentul tău. Noi, cei de la ING, te susţinem", a afirmat reprezentanta ING Bank România, citată în comunicat.
STUDIU Una din trei persoane a fost agresată pe reţelele de socializare, iar 84% consideră că este mai probabil să primească reacţii negative online
Explorează subiectul
Articole Similare

546
Jucător internațional cu peste un secol de activitate pleacă din România
546

241
Lukoil, tot mai aproape de oferta băncii americane Xtellus: trezoreria SUA îi mai dă termen de gândire până pe 17 ianuarie
241

371
Metoda prin care românii sunt păcăliți de AI să plătească mai mult atunci când cumpără pe internet
371

272
Topul celor mai doriți candidați pe piața locurilor de muncă din România în prezent
272

148
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
148

32
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
32

23
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
23

1.560
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.560

64
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
64

2.104
Modalitatea prin care un grup de taximetriști din București a reușit să spargă parolele bancare ale clienților: Aproape 10.000 de euro au fost furați
2.104

12
Bursa de Valori Bucureşti încheie şedinţa de joi pe plus aproape la toţi indicii
12

16
Curtea de Conturi Europene: Proiectele LIFE nu răspund întotdeauna nevoilor de mediu ale statelor membre
16

50
Legea Nordis, un test de stres pentru piața imobiliară? Se elimină concurența care practica prețuri de dumping, dar textul legii lasă loc unor interpretări periculoase - Avocați
50





















Comentează