- Realitatea virtuală (VR), serviciile video over-the-top (OTT), dar şi jocurile video şi sporturile electronice (e-sports) vor cunoaşte cea mai mare rată de creştere din industria de media şi divertisment până în 2024, potrivit studiului Global Entertainment & Media Outlook prezentat de Werner Ballhaus, directorul departamentului de divertisment şi media al PwC Germania, la seminarul online Viitorul Media, organizat de Alianţa Europeană a Agenţiilor de Presă (EANA), notează Agerpres.
La seminarul organizat vineri de EANA au participat totodată Karim Sarkis, partener în departamentul divertisment şi media al Strategy& (echipa de consultanţă strategică globală din cadrul PwC) şi a lui Dan Bunyan, director în cadrul Strategy&.
Conform aceluiaşi studiu, veniturile totale din industria de media şi divertisment au scăzut la nivel global cu peste 120 de miliarde de dolari în 2020, o scădere de 5,6%, mai mare decât cea de 3% pe care a cunoscut-o această ramură în timpul crizei din 2009.
Segmentele digitale au avut parte de "efecte relativ neutre" ale crizei COVID-19 din 2020, a menţionat Werner Ballhaus în cadrul prezentării sale, subliniind că segmentele fizice ale industriei au avut cel mai mult de suferit şi, ca şi în cazul crizelor anterioare, unele segmente tradiţionale din industria de media şi divertisment nu îşi vor reveni.
Un alt element evidenţiat de acest studiu vizează consumul global de date, care a cunoscut un vârf în 2019, când datele consumate de smartphone-uri le-au depăşit pe cele din cadrul serviciilor de acces la internet în bandă largă la puncte fixe. Se preconizează că tendinţa consumului de date mobile va creşte mai rapid în comparaţie cu utilizarea în bandă largă, ceea ce va duce la o distanţare mai mare a celor două.
Seminarul online Viitorul Media face parte din trecerea la era digitală a EANA în actualul context COVID-19 şi va fi urmat de alte seminarii lunare destinate în exclusivitate membrilor. La seminar au fost reprezentate 30 de agenţii de presă europene.
Serviciile VR şi OTT, cea mai mare rată de creştere din industria de media şi divertisment până în 2024
Explorează subiectul
Articole Similare

17
Cum acoperă o universitate banii tăiați de Guvern pentru burse: 100 de studenți beneficiază de sprijin
17

49
O capacitate de stocare a energiei de 200 de megawați putere a fost pusă în funcțiune
49

220
În casele românilor domnește frigul. Peste 10% nu își pot permite financiar să încălzească locuințele
220

41
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
41

1.816
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.816

1.696
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.696

71
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
71

47
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
47

3.784
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.784

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

105
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
105

45
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
45





















Comentează