Românii revin la volan: creștere semnificativă a înmatriculărilor auto

Autor: Lucian Negrea, Reporter

Publicat: 04-08-2025 10:56

Actualizat: 04-08-2025 13:56

Article thumbnail

Sursă foto: euronews.ro

Înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creșteri importante în al doilea trimestru al anului 2025, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, potrivit datelor publicate luni de Institutul Național de Statistică (INS).

Autoturismele second hand, preferatele românilor

Unele dintre cele mai evidente creşteri din trimestrul II este ascensiunea autoturismelor second hand importate, care au ajuns să reprezinte 76,3% din totalul înmatriculărilor noi de autoturisme, în creștere cu 14,9 puncte procentuale față de perioada similară din 2024.

Segmentul pasagerilor: autobuzele și motocicletele trag piața în sus

Conform statisticii oficiale, în al doilea trimestru din 2025, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creşteri la toate categoriile astfel: la categoria autobuze şi microbuze cu 46,6%, la categoria mopede şi motociclete cu 21,1% şi la categoria autoturisme cu 0,7%.

Scădere puternică la autoturismele noi

În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creşteri la categoria autobuze şi microbuze cu 70,7% şi la categoria mopede şi motociclete cu 25,5% şi scădere la categoria autoturisme cu 38,1%.

Transportul de mărfuri accelerează

Faţă de trimestrul unu din 2025, în trimestrul doi al acestui an, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creştere cu 3,3% la vehiculele pentru transportul pasagerilor şi cu 11,1% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Flota auto din România, dominată de vehicule Euro 4 – Non-Euro încă pe șosele

La finalul trimestrului al doilea din 2025, 64,8% din vehiculele rutiere înmatriculate în România erau conforme cu normele europene de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, potrivit datelor INS. Cu toate acestea, 9,9% dintre vehiculele aflate în circulație nu respectă nicio normă europeană (Non-Euro).

Pe categorii, autoturismele au fost dominate de Euro 4 (32,8%), autobuzele și microbuzele de Euro 3 (22,0%), iar mopedele și motocicletele în mare parte Non-Euro (22,9%). La categoria autocamioane, Euro 3 rămâne predominant (26,8%), în timp ce autotractoarele se aliniază mai bine la standardele actuale, cu o pondere de 45,9% Euro 6. În cazul vehiculelor rutiere pentru scopuri speciale (ex: pompieri, macarale), 22% sunt Non-Euro.

Statistica include atât vehicule noi (inclusiv în leasing), cât și vehicule second hand din import. Nu sunt incluse reînmatriculările, vehiculele militare sau cele din agricultură. Datele sunt provizorii și se bazează pe înregistrările Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări din cadrul MAI.

 

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri