România face o investiție strategică: Țara noastră devine noua ”Poartă de intrare a Europei” și principalul jucător în această regiune

Autor: Lucian Negrea, Reporter

Publicat: 18-12-2025 08:30

Actualizat: 18-12-2025 08:36

Article thumbnail

Sursă foto: Ciprian Serban/Facebook

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban, a semnat contractul de finanţare pentru modernizarea şi extinderea infrastructurii de alimentare cu apă şi canalizare în Portul Constanţa, o investiţie în valoare de 164,96 milioane de lei. Este o investiție strategică pentru România, care pregătește Portul Constanța pentru a deveni principala destinație de tranzit pentru momentul în care va începe reconstrucția Ucrainei, dar pe lângă asta.

În ultimii ani, Portul Constanța a devenit un nod strategic de transport pentru Europa, mai ales că în Orientul Mijlociu situația este una extrem de volatilă și tot mai multe țări iau în considerare să schimbe rutele de transport, iar în acel moment România devine poarta de intrare a Europei.

Investiții serioase în Portul Constanța

”𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁̦𝗶𝗶 𝗶̂𝗻 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗮𝗿𝗮̆ 𝗮 𝗥𝗼𝗺𝗮̂𝗻𝗶𝗲𝗶

Am semnat, astăzi, contractul de finanțare pentru proiectul „Modernizare și extindere infrastructură de alimentare cu apă și canalizare în Portul Constanța”, o investiție majoră pentru infrastructura portuară a României.

📌 Valoarea totală a proiectului este de 164.962.132,02 lei (TVA inclus), finanțată prin Programul Transport 2021–2027, din care:

👉62.543.937,02 lei – contribuția Uniunii Europene

👉62.543.937,01 lei – cofinanțare de la bugetul de stat

👉39.874.257,99 lei – cheltuieli neeligibile

Proiectul urmărește modernizarea și extinderea rețelelor de alimentare cu apă, canalizare menajeră și pluvială, construirea și reabilitarea de stații de pompare și epurare, precum și implementarea de soluții tehnice moderne pentru eficientizarea consumului de apă, protecția mediului și creșterea siguranței la incendiu.

Prin această investiție, Portul Constanța face un pas important în conformarea cu directivele europene privind apa și apele uzate, crește eficiența operațională și își consolidează rolul de hub logistic strategic la Marea Neagră.”, scrie ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.

La Ovidiu se construiește un nou port pe canalul Dunăre-Marea Neagră

România construiește un nou port pe canalul Dunăre-Marea Neagră, la Ovidiu, traficul de marfă urmând să crească cu 200.000 de tone. Canalul asigură 30% din cantitatea de marfă tranzitată în Portul Constanța, iar în noul port, Ovidiu, de pe malul stâng va oferi facilităţi pentru acostare şi efectuare de operaţiuni în port în condiţii de siguranţă şi securitate precum şi furnizarea de utilităţi. Întreaga investiție se ridică la peste 17 milioane de euro și va genera o creștere considerabilă a traficului de mărfuri.

Prin implementarea proiectului din Portul Ovidiu s-au modernizat și reabilitat construcțiile de acostare existente pe malul drept al Canalului Poarta Albă – Midia – Năvodari, dar a fost realizat și un port nou pe malul stâng pentru creșterea capacității de operare a mărfurilor.

Acesta are o suprafață de 21.000 de metri pătrați, cu toate facilitățile, care vor fi scoase la licitaţie pentru companiile interesate să opereze aici mărfuri, ce pot fi transportate pe barje în Portul Constanța.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri