România a devenit, anul trecut, liderul Uniunii Europene (UE) în ceea ce priveşte ritmul de creştere a comerţului electronic, iar valoarea acestei pieţe a ajuns la 5,6 miliarde de euro, relevă datele publicate, luni, de către reprezentanţii unui fintech european, conform agerpres.
Raportul întocmit de ZEN.com arată că, deşi majoritatea românilor preferă să comande de la magazinele electronice interne, mulţi sunt atraşi de platformele transfrontaliere, datorită preţurilor mici şi a ofertelor bune.
"În prezent, românii care care cumpără online din afara UE bunuri cu valoarea declarată de până la 10 euro nu plătesc TVA pentru achiziţie. Pentru bunurile cu valoare declarată între 10 şi 150 de euro, cumpărătorii nu plătesc taxe vamale, dar plătesc TVA. Actuala reglementare a comerţului online transfrontalier ar fi condus la o pierdere semnificativă a veniturilor şi un impact sever asupra bugetelor UE şi ale statelor sale membre, oferind comercianţilor din afara UE un avantaj competitiv neloial", notează compania.
În 2020, România a devenit liderul UE în privinţa ritmului de creştere a comerţului electronic, chiar dacă doar 45% dintre utilizatorii români de Internet au cumpărat online. Piaţa comerţului electronic a atins valoarea de 5,6 miliarde de euro şi a marcat o creştere anuală de 30%. "Cu toate acestea, deşi majoritatea românilor preferă să comande de la magazinele electronice interne, mulţi sunt atraşi de platformele transfrontaliere, datorită preţurilor mici şi a ofertelor bune", se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, începând cu data de 1 iulie 2021, intră în vigoare noile reglementări privind TVA care se aplică în cazul cumpărăturilor online din afara UE. Noile reglementări vor face ca achiziţiile online din China să devină mai scumpe şi, prin urmare, mai puţin profitabile, din cauza faptului că TVA se va aplica şi pentru cumpărăturile online transfrontaliere cu valoare declarată de până la 10 euro.
Un studiu realizat de iSense Solutions pentru GPeC evidenţiază faptul că o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China (27%), statele membre ale UE (23%) şi SUA (4%) . Mai mult, AliExpress ocupă locul al doilea în topul platformelor externe preferate de către români, chiar înaintea Amazon.
"Aşteptările clienţilor au crescut odată cu piaţa comerţului electronic. De exemplu, majoritatea consumatorilor europeni consideră că timpul maxim de livrare ar trebui să fie de aproximativ trei zile, atunci când cumpără un produs online. Pe de altă parte, popularitatea pieţelor din Asia de Est, deşi au termene de livrare lungi, arată că românii sunt capabili să îşi reducă unele cerinţe dacă primesc în schimb ceva "suplimentar" - indiferent dacă va fi un preţ scăzut sau posibilitatea de a recupera o parte din suma plătită sub formă de cashback. Prin urmare, vânzătorii online români pot concura nu numai prin preţul sau timpul de livrare incomparabil mai rapid decât al omologilor lor asiatici, ci şi prin o ofertă interesantă legată de achiziţiile din magazinul lor. Acestea ar putea fi calea către a prelua clienţii de la giganţii din Orientul Îndepărtat", sunt de părere specialiştii.
Aceşti consideră că un abonament lunar la un preţ scăzut sau retrageri imediate în contul bancar al vânzătorului ar reprezenta doar câteva dintre modalităţile de a menţine echilibrul dintre atractivitatea pentru client şi profiturile pentru magazinul electronic.
De altfel, fintech-ul ZEN.com oferă un astfel de abonament, iar datorită pachetelor dedicate, soluţiile inovatoare ale companiei se dovedesc a fi profitabile şi eficiente în întreprinderile mici şi mijlocii.
ZEN.com este un fintech european, licenţiat sub supravegherea Băncii Centrale a Lituaniei şi autorizat de Autoritatea Bancară Europeană în 31 de ţări din Spaţiul Economic European.
Compania a fost fondată de către autorul platformei de succes internaţional G2A.com şi se dezvoltă printr-un parteneriat strategic cu Mastercard.
În ianuarie 2021, ZEN a primit premiul Cashless Pay 2020 pentru cea mai interesantă soluţie de plăţi.
România este liderul pieței de comerț electronic din UE, în ceea ce priveşte ritmul de creştere, cu o valoare de peste 5,6 miliarde euro în 2020
Articole Similare

448
Piperea mută disputa cu Recorder la Bruxelles: Kovesi așteaptă prescripția în dosarul vaccinurilor?
448

47
Dezastrul de la Barajul Paltinu, în atenția Comisarului European pentru Coeziune
47

944
România pierde din nou dreptul de vot la ESA, în timp ce Guvernul întârzie plățile. Două proiecte de HG încearcă acum să acopere restanțele de zeci de milioane
944

572
Europarlamentarul Adrian Axinia (AUR/ECR), întâlnire cu Papa Leon al XIV-lea
572

1.550
Războiul cognitiv: cum ne este „hackuită” democrația
1.550

3.163
Viktor Orban a răbufnit și le ia din nou apărarea rușilor: „Dictatura birocratică de la Bruxelles a preluat controlul!”
3.163

5.798
Trump caută „suveraniști” în Europa: se formează o nouă alianță, iar România a fost exclusă - pentru moment
5.798

146
Comisia Europeană analizează lansarea unui al doilea program de împrumuturi SAFE pentru proiecte de apărare
146

1.688
Bruxellesul, semnal important pentru România, în plină criză în Justiție: bugetul UE, o pârghie suplimentară pentru a susţine statul de drept
1.688

252
România, pe podiumul negativ al UE la TVA - ANAF promite 'lovitura de grație' împotriva evaziunii: Ce arată cifrele din 2025
252

5.457
Comisia Europeană trimite România în fața CJUE: Problemă uriașă pentru țara noastră
5.457

2.092
Bruxelles în centrul furtunii: Noua directivă fiscală asupra tutunului provoacă reacții explozive
2.092

53
Siegfried Mureșan cere majorarea cu 10% a viitorului buget al Uniunii Europene
53





















Comentează