Renault a anunţat că va vinde peste o treime din subsidiara sa sud-coreeană grupului auto chinez Geely Automobile Holdings, cu aproximativ 200 de milioane de dolari, eliberând astfel fonduri pentru investiţiile sale în vehicule electrice, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Renault, care s-a confruntat în 2021 cu al treilea an consecutiv de scădere a vânzărilor, este în mijlocul unui plan de redresare menit să majoreze marja de profit.
Luna trecută, Renault a anunţat că evaluează toate opţiunile pentru afacerile sale din domeniul vehiculelor electrice, inclusiv o posibilă ofertă publică iniţială în a doua jumătate a lui 2023.
"La acest moment, toate opţiunile sunt valabile", a afirmat directorul financiar al Renault, Thierry Pieton, adăugând că orice plan depinde de aprobarea partenerului de alianţă Nissan.
Decizia de a vinde o participaţie de 34,02% în Renault Korea Motors cu 264 miliarde de woni (207 milioane de dolari) vine la câteva săptămâni după informaţiile din presă conform cărora Renault şi-ar putea reduce participaţia deţinută la Nissan.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Pentru Geely, care de obicei îşi extinde afacerile prin parteneriate globale, tranzacţia cu Renault reprezintă intrarea pe piaţa auto sud-coreeană, dominată de producătorii auto locali Hyundai Motor şi Kia Corp.
De asemenea, Geely ajunge mai aproape de trei producători importanţi sud-coreeni de baterii pentru vehiculele electrice: LG Energy Solution, SK On (divizie a SK Innovation) şi Samsung SDI.
Grupul chinez deţine Volvo Cars şi o participaţie de 9,7% stake în Daimler AG.
Geely şi Renault au convenit în mod oficial asupra acordului de a dezvolta şi produce împreună vehicule electrice hibride şi maşini alimentate cu benzină în Coreea de Sud, pentru a le vinde acolo, dar şi pentru export, au anunţat în ianuarie cei doi producători auto.
Noile maşini vor utiliza platforma Geely pentru vehicule compacte şi sisteme de propulsie hibride, precum şi alte tehnologii, şi vor fi produse la fabrica de asamblare a Renault-Samsung din Busan, producţia urmând să înceapă în 2024.
Renault îşi reduce participaţia deţinută la subsidiara sa din Coreea de Sud
Explorează subiectul
Articole Similare

126
Final de an de coșmar pentru România: Prețurile efectiv au bubuit, iar inflația se menține la cote înalte
126

2.010
Sancțiunile schimbă regulile jocului: Lukoil negociază o tranzacție fără bani cu o bancă din SUA - acordul ar putea necesita aprobarea lui Vladimir Putin
2.010

96
Acţiunile Oracle s-au prăbuşit joi cu până la 15%, trăgând în jos şi giganţii Nvidia, AMD şi CoreWeave
96

87
Marile companii tehnologice au anunţat investiţii de peste 50 de miliarde de dolari în India, în mai puţin de 24 de ore
87

2.590
Europa recurge la o măsură de urgență pentru administrarea activelor rusești înghețate. Ungaria nu se mai poate opune
2.590

2.642
Jucător internațional cu peste un secol de activitate pleacă din România
2.642

524
Lukoil, tot mai aproape de oferta băncii americane Xtellus: trezoreria SUA îi mai dă termen de gândire până pe 17 ianuarie
524

1.025
Metoda prin care românii sunt păcăliți de AI să plătească mai mult atunci când cumpără pe internet
1.025

623
Topul celor mai doriți candidați pe piața locurilor de muncă din România în prezent
623

336
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
336

43
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
43

28
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
28

1.831
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.831





















Comentează