Din sălile de clasă şi până pe Instagram, producătorii elveţieni de ceasuri încearcă diferite modalităţi prin care să îi cucerească pe adolescenţi, în ideea de a a-şi asigura supravieţuirea într-un viitor incert, transmite Bloomberg preluat de agerpres.
Când avea doar 15 ani, Justine Guiblain a conceput un ceas pentru Corum, unul din producătorii elveţieni de ceasuri. "În viitor voi cumpăra un ceas elveţian dacă voi putea" declară Justine Guiblain, în vârstă de 16 ani, care recunoaşte că nu ştia prea multe lucruri despre ceasurile mecanice înainte de a câştiga un concurs dedicat elevilor de clasa a 10 şi a 11 organizat la College Numa-Droz, o şcoală din La Chaux-de-Fonds, din apropiere de graniţa Elveţiei cu Franţa. Tocmai această schimbare de atitudine este ceea ce urmăresc producătorii elveţieni de ceasuri după doi ani de scădere a exporturilor.
Pe lângă programul celor de la Corum, rivalul Hublot sponsorizează patru şcoli private în încercarea de a ajunge la adolescenţii ai căror părinţi plătesc anual taxe de şcolarizare în valoare de 30.000 de franci. Ceasurile concepute de Hublot, care în medie costă aproximativ jumătate din taxele anuale de şcolarizare, sunt expuse în holul şcolii College du Léman, din apropiere de Geneva. În plus, premianţii din acest an vor primi noile smartwatch ale Hublot iar compania va produce şi o ediţie de ceasuri care va avea logo-ul şcolii, ediţie destinată foştilor absolvenţi.
"Ideea este să creezi poveşti în jurul Hublot astfel încât marca să devină una aspiraţională" subliniază directorul general Ricardo Guadalupe, care intenţionează să încerce aceiaşi strategie şi în SUA. "Din moment ce este vorba de şcoli private, este vorba de posibili viitori cumpărători" adaugă Guadalupe.
Să începi devreme este o condiţie cheie având în vedere că adolescenţii sunt printre cei mai recalcitranţi cumpărători. În plus actuala generaţie de adolescenţi, parte a unui grup denumit post-millennials, preferă cumpărăturile online şi petrecerea timpului pe reţelele sociale.
Chiar dacă cucerirea acestui grup de consumatori este foarte dificilă, producătorii elveţieni de ceasuri nu prea au de ales având în vedere că timp de mai mulţi ani nu au reuşit să creeze o legătură cu generaţia millennials, în rândul cărora mai puţin de o treime poartă zilnic un ceas.
"Industria ceasurilor a fost puţin delăsătoare cu privire la recrutarea unei noi generaţii de consumatori pentru că aveau o armată de noi clienţi în China" apreciază Luca Solca, analist la Exane BNP Paribas. Situaţia s-a schimbat după ce China a demarat o campanie anticorupţie care a afectat vânzările de produse de lux.
Pentru a recupera greşelile făcute cu generaţia millennials, producătorii de ceasuri au inundat reţelele de socializare. Patek Philippe şi-a deschis un cont pe Instagram în luna martie iar IWC Schaffhausen şi Audemars Piguet şi- au deschis conturi pe reţeaua chineză de socializare WeChat. În plus, producătorii de ceasuri au lansat produse mai accesibile şi au extins platformele de vânzări online. Chiar şi cei mai noi ambasadori ai mărcilor au fost selectaţi pentru a atrage interesul tinerei generaţii, TAG Heuer a semnat un contract cu actorul Chris Hemsworth, Tudor a angajat-o pe Lady Gaga iar Montblanc l-a recrutat pe actorul chinez Yang Yang.
Cu toate acestea, pe fondul proliferării telefoanelor inteligente, a ceasurilor inteligente şi a accesoriilor de fitness care indică ora este greu de estimat facă adolescenţii de astăzi vor cheltui câteva mii de dolari pentru a cumpăra un ceas elveţian atunci când îşi vor permite.
Producătorii elvețieni de ceasuri supraviețuiesc din ce în ce mai greu în era telefoanelor inteligente. Cum încearcă să îi cucerească pe tineri
Explorează subiectul
Articole Similare

7
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
7

12
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
12

889
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
889

33
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
33

1.623
Modalitatea prin care un grup de taximetriști din București a reușit să spargă parolele bancare ale clienților: Aproape 10.000 de euro au fost furați
1.623

6
Bursa de Valori Bucureşti încheie şedinţa de joi pe plus aproape la toţi indicii
6

13
Curtea de Conturi Europene: Proiectele LIFE nu răspund întotdeauna nevoilor de mediu ale statelor membre
13

49
Legea Nordis, un test de stres pentru piața imobiliară? Se elimină concurența care practica prețuri de dumping, dar textul legii lasă loc unor interpretări periculoase - Avocați
49

6.013
Se introduce limitarea plăților cash: Noile norme vor intra în vigoare în România de la 1 ianuarie 2027
6.013

26
OpenAI lansează GPT-5.2: Este cel mai avansat model de inteligență artificială
26

4.050
Presa europeană anunță 'spargerea bulei imobiliare din România': tranzacții în picaj, credite tot mai puține și taxe record din 2026
4.050

49
România trebuie să corecteze bugetul pentru a evita criza. Preşedintele Consiliului Fiscal: 'Nu există alternativă'
49

41
Un altfel de protest. În mai multe gări din Europa, oamenii vor protesta în pijamale pentru a salva trenurile de noapte
41





















Comentează