Vânzările de maşini hibride cu autoîncărcare, care funcţionează atât cu motor cu combustie internă, cât şi cu baterii, le-au depăşit pentru prima dată pe cele diesel în Europa în 2021, deşi cu doar 48 de vehicule, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters, citat de Agerpres.
O maşină din 11 vândute a fost alimentată cu baterii, adică aproape 880.000 de vehicule, conform ACEA.
Un total de 1,9 milioane de maşini hibride cu autoîncărcare au fost înmatriculate anul trecut în UE, un avans semnificativ faţă de 1,1 milioane în 2020. Înmatriculările de vehicule diesel, care de la scandalul emisiilor din 2015 s-au prăbuşit, au scăzut cu o treime în 2021, la 1.901.191 unităţi, faţă de 2,77 milioane în 2020.
Subvenţiile guvernamentale pentru achiziţionarea de vehicule cu emisii scăzute sau zero, ca parte a programelor de redresare în urma pandemiei, au stimulat vânzările de vehicule hibride plug-in şi complet electrice.
În 2021, vânzările de vehicule complet electrice au urcat cu 63,1%, la aproape 878.500 unităţi, în timp ce livrările de vehicule hibride plug-in au crescut cu 70,7%, la aproape 867.100 unităţi.
În 2021, vehiculele pe benzină au reprezentat 40% din noile înmatriculări, faţă de 48% în 2020.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au înregistrat un declin de 1,5% în 2021, depăşind precedentul nivel scăzut record din 2020, în timp ce România a raportat un recul de 4,1% anul trecut, arată datele publicate luna trecută de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Pe piaţa auto din România au fost înmatriculate 121.208 de autoturisme anul trecut, faţă de 126.351 în 2020.
În sectorul auto din UE sunt 12,6 milioane de angajaţi (direct şi indirect), reprezentând 6,6% din toate locurile de muncă din blocul comunitar. De asemenea, 11,6% din locurile de muncă din industria UE - aproximativ 3,5 milioane - sunt în sectorul auto, conform datelor ACEA.
Pentru prima dată în istorie, mașinile hibride le-au depăşit pe cele diesel la vânzări în Europa
Articole Similare

8
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
8

19
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
19

21
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
21

893
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
893

48
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
48

32
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
32

521
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
521

25
Alexandru Nazare, la ECOFIN: România cere eficienţă, transparenţă şi reguli moderne în arhitectura economică şi financiară a UE
25

19
Rata angajării în UE s-a menţinut stabilă în trimestrul trei din 2025: Creșteri notabile în România, Malta și Estonia
19

34
România, campioană în UE la neîncasarea taxelor: Pierde o treime din TVA si din impozitul pe profit
34

67
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe, adjudecată cu 90.000 de Euro
67

2.935
Principala sursă de numerar pentru Kremlin a fost nimicită: venituri, similare cu cele din 2020, din criza pandemiei
2.935

1.320
VIDEO Situația Lukoil din România - Premierul Ilie Bolojan a prezentat datele actualizate: „Termenele au fost amânate până în primăvară!”
1.320





















Comentează