Asocierea Baicons Impex SRL - ISPCF SA a fost desemnată câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării şi modernizării liniei de cale ferată Constanţa - Mangalia (43 km), pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă, conform agerpres.
Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, comunicările oficiale au fost transmise tuturor firmelor participante la licitaţia deschisă, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător), după finalizarea perioadei legale de contestaţii.
Oferta financiară a Asocierii Baicons Impex SRL-ISPCF SA a fost de 7,77 milioane lei, fără TVA, criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preţ.
Printre obiectivele specifice ale programului se numără creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h, creşterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătăţirea capacităţii de circulaţie, precum modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spaţiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale şi asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv.
Alte obiectivele ale programului sunt: sistematizarea staţiilor CF şi lucrări pregătitoare pentru dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent şi de viitor o impune, dar şi modernizarea echipamentului de telecomunicaţii, inclusiv a sistemului de informare a publicului călător.
De asemenea, se are în vedere montarea elementelor de siguranţă, rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, garduri de protecţie între linii etc şi îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.
Valoarea totală estimată a contractului este de 12,023 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanţare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte electrificare şi reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021 - 2030. Durata contractului este de nouă de luni.
O asociere de firme a câștigat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate a liniei de cale ferată Constanţa - Mangalia
Explorează subiectul
Articole Similare

2
România, campioană în UE la neîncasarea taxelor: Pierde o treime din TVA si din impozitul pe profit
2

43
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe, adjudecată cu 90.000 de Euro
43

2.239
Principala sursă de numerar pentru Kremlin a fost nimicită: venituri, similare cu cele din 2020, din criza pandemiei
2.239

1.219
VIDEO Situația Lukoil din România - Premierul Ilie Bolojan a prezentat datele actualizate: „Termenele au fost amânate până în primăvară!”
1.219

4.759
Raport șocant: O elită minusculă controlează averea lumii – cine deține cu adevărat planeta
4.759

3.076
Tăieri la ASF, cea mai bogată instituție a statului: salarii medii de peste 13.500 de lei, reduse cu 30%
3.076

2.025
Prețurile la energie efectiv au bubuit în România: Creștere de peste 60%, față de anul trecut
2.025

59
Piața imobiliară, în scădere: mai puține locuințe date în folosință a scăzut în trimestrul III 2025
59

77
Economia Regatului Unit a scăzut și în luna octombrie: o nouă lovitură pentru ministrul britanic de Finanțe
77

120
Piața patiseriilor în 2024: un lider detașat și doi urmăritori cu creșteri constante
120

39
Investiţiile în economia naţională, în creștere în primele nouă luni ale anului 2025 (INS)
39

53
Salariul mediu net a crescut la nivel naţional, în octombrie (INS)
53

2.029
Final de an de coșmar pentru România: Prețurile efectiv au bubuit, iar inflația se menține la cote înalte
2.029





















Comentează