Investiţiile în infrastructura rutieră trebuie să fie o prioritate pentru România, a declarat, vineri, la Botoşani, ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu.
Aceasta a declarat, într-o conferinţă de presă susţinută la Botoşani, că, indiferent de gradul de absorbţie a fondurilor, "nu vor ajunge banii europeni pentru a acoperi nevoile de investiţii de infrastructură".
"Infrastructura rutieră întotdeauna va fi principala prioritate. Punct. Nu din perspectiva Fondurilor Europene. O ţară trebuie să aibă priorităţi investiţionale, după care vede ce bani investeşte în acele priorităţi. Cred că este evident că România trebuie să aibă ca prioritate zero investiţiile în infrastructura rutieră şi poate şi feroviară. (...) Este o prioritate extrem de clară şi din prisma banilor europeni, dar nu vor ajunge banii europeni pentru a acoperi nevoile de investiţii de infrastructură", a afirmat Mînzatu, conform agerpres.ro.
Oficialul de la Fonduri Europene a subliniat că există întârzieri în derularea unor proiecte de infrastructură mare implementate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), CFR sau Metrorex, însă a declarat că depune eforturi pentru recuperarea decalajelor înregistrate.
"Sunt proiecte mari în care am avut, într-adevăr, foarte multe întârzieri pe ceea ce înseamnă beneficiari mari, cum este CNAIR, Metrorex, CFR. Au fost foarte multe întârzieri. Ce pot să vă spun eu este că anul acesta m-am întâlnit cu beneficiarii mari încercând să urgentăm, să facem să avem facturi, să îi ajutăm cu soluţii, astfel încât să decontăm cât mai mult şi să recuperăm cât mai mult din timpul pierdut. Întârzierile au fost din diverse cauze: licitaţii care au durat şi trei ani de zile, contestaţii. În momentul de faţă ne consultăm cu problema actualizării devizelor de lucrări, care sunt elaborate acum trei ani, acum patru ani şi care astăzi nu mai sunt atractive pentru firmele de construcţii", a adăugat Roxana Mînzatu.
Ministrul Fondurilor Europene: România trebuie să aibă ca prioritate zero investiţiile în infrastructura rutieră
Explorează subiectul
Articole Similare

33
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
33

1.722
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.722

1.645
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.645

66
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
66

46
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
46

3.544
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.544

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

98
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
98

45
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
45

1.208
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.208

76
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
76

35
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
35





















Comentează