Gigantul danez A.P. Moller Maersk A/S, care controlează o flotă de peste 700 de nave, a anunţat miercuri că va plăti 3,6 miliarde de dolari în numerar pentru achiziţionarea firmei LF Logistics din Hong Kong, în încercarea de se extinde dincolo de afacerea sa de bază, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Este una dintre tranzacţiile importante ale Maersk, cea mai mare companie de transport maritim din lume, după o serie de achiziţii recente, inclusiv a unei firme de comerţ electronic şi a unui rival mai mic, Hamburg Sud.
"Achiziţia va consolida capacităţile Maersk în domeniul logistic, oferind clienţilor săi soluţii globale în întregul lanţ de aprovizionare", se arată într-un comunicat al companiei.
Maersk va cumpăra LF Logistics de la acţionarul majoritar Li & Fung Ltd din Hong Kong şi de la fondul de investiţii Temasek din Singapore, care a achiziţionat 22% din companie în 2019.
LF Logistics furnizează servicii logistice, cum ar fi transportul mărfurilor cu camioane şi depozite în Asia, către 250 de clienţi globali.
Tranzacţia ar urma să se finalizeze în 2022, în funcţie de obţinerea aprobărilor autorităţilor de reglementare, a informat Maersk.
Recent, Maersk a avertizat că haosul care a perturbat în ultimele luni lanţurile globale de aprovizionare se va extinde în 2022, lipsa şoferilor de camioane afectând distribuirea de bunuri din navele container în întreaga lume.
"Întregul sistem a devenit un blocaj gigantic", a afirmat Soren Skou, directorul general al celei mai mare companii de transport maritim din lume.
Conform acestuia, navele container nu pot părăsi porturile din cauza lipsei forţei de muncă, în special şoferi care să transporte bunurilor cu camioane mari în Statele Unite şi Marea Britanie, chiar dacă salariile au crescut semnificativ.
Există 300 de nave container care aşteaptă în zona porturilor, a declarat Skou, după ce Maersk a raportat câştiguri trimestriale robuste, datorită cererii masive de bunuri şi un lanţ global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează preţurile la transportul maritim de marfă.
Pentru a face faţă cererii în creştere, Maersk a majorat capacitatea, dar asta nu compensează congestionarea porturilor, care a provocat în trimestrul trei din 2021 scăderea cu 4% a cantităţii de mărfuri transportate cu navele container, comparativ cu perioada similară din 2019.
Compania se aşteaptă ca cererea să crească cu 7-9% anul acesta, după ce anterior previzionase 6-8%.
Profitul operaţional s-a triplat în trimestrul trei din 2021, la 6,9 miliarde de dolari.
De asemenea, Maersk a anunţat că va extinde programul de răscumpărare de acţiuni cu încă cinci miliarde de dolari în perioada 2024 - 2025.
Maersk va plăti 3,6 miliarde de dolari în numerar pentru achiziţionarea firmei LF Logistics
Explorează subiectul
Articole Similare

546
Jucător internațional cu peste un secol de activitate pleacă din România
546

241
Lukoil, tot mai aproape de oferta băncii americane Xtellus: trezoreria SUA îi mai dă termen de gândire până pe 17 ianuarie
241

371
Metoda prin care românii sunt păcăliți de AI să plătească mai mult atunci când cumpără pe internet
371

272
Topul celor mai doriți candidați pe piața locurilor de muncă din România în prezent
272

148
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
148

32
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
32

23
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
23

1.560
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.560

64
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
64

2.104
Modalitatea prin care un grup de taximetriști din București a reușit să spargă parolele bancare ale clienților: Aproape 10.000 de euro au fost furați
2.104

12
Bursa de Valori Bucureşti încheie şedinţa de joi pe plus aproape la toţi indicii
12

16
Curtea de Conturi Europene: Proiectele LIFE nu răspund întotdeauna nevoilor de mediu ale statelor membre
16

50
Legea Nordis, un test de stres pentru piața imobiliară? Se elimină concurența care practica prețuri de dumping, dar textul legii lasă loc unor interpretări periculoase - Avocați
50





















Comentează