Guvernul ungar a înaintat o ofertă neangajantă acţionarilor companiei care gestionează aeroportul internaţional Liszt Ferenc din Budapesta, în vederea preluării acestui aeroport, a anunţat luni compania AviAlliance GmbH, transmite Reuters, citat de agerpres.
Aeroportul internaţional din Budapesta a fost privatizat în 2005 iar acordul de concesionare, negociat pentru o perioadă de 75 de ani, asigură o poziţie puternică investitorilor străini, care au dreptul să colecteze aproape toate veniturile generate de serviciile aeroportuare.
"Suntem în măsură să confirmăm că Guvernul ungar a depus o ofertă neangajantă acţionarilor Aeroportului de la Budapesta. În interesul acţionarilor noştri şi din motive legale suntem obligaţi să analizăm ofertele potenţiale", a informat compania AviAlliance, care deţine un pachet de 55,44% din acţiunile operatorului aeroportuar Budapest Airport Zrt.
"Cu toate acestea, oferta neangajantă nu a fost iniţiată de noi. AviAlliance este hotărâtă să fie un investitor pe termen lung...Sperăm să beneficiem de oportunitatea de a rămâne implicaţi în acest aeroport", a adăugat compania AviAlliance.
Până recent, cei trei proprietari ai Budapest Airport Zrt., fondul suveran din Singapore (GIC), un fond de pensii canadian şi operatorul aeroportuar AviAlliance, au anunţat că nu au intenţia de a vinde aeroportul din Budapesta, dar cu toate acestea s-au declarat îngrijoraţi şi de tacticile utilizate de Guvernul ungar în încercarea de a le forţa mâna.
În urmă cu o lună, ministrul ungar al Inovaţiei şi Tehnologiei, Laszlo Palkovics, declara că Guvernul de la Budapesta va face o "ofertă corectă", adăugând însă că dacă oferta sa va fi respinsă, statul ungar va căuta o altă metodă prin care să redobândească controlul asupra aeroportului internaţional din Budapesta.
Premierul ungar, Viktor Orban, şi-a exprimat dorinţa de a răscumpăra participaţiile deţinute de acţionarii străini la companiile considerate de interes "strategic", aşa cum a făcut în sectoarele energiei şi media. Premierul ungar a urmărit cu atenţie aeroportul din Budapesta încă de la privatizarea sa în 2005. La acea dată Orban era un politician din opoziţie, dar a declarat că va lucra pentru a inversa privatizarea.
Graţie companiilor low-cost, Ungaria a devenit o destinaţie populară pentru călătorii. Profiturile înregistrate de aeroportul din Budapesta au crescut cu 43% în ultimii trei ani ajungând la 331 milioane euro în 2019. Însă anul trecut, aeroportul din Budapesta a raportat un profit operaţional de 38 milioane de euro şi pierderi nete de 110 milioane de euro pentru întregul an, ca urmare a încetării călătoriilor în contextul pandemiei de Covid.
În pofida loviturii date industriei transportului aerian mondial, pandemia de Covid nu pare să fi afectat valoarea aeroporturilor, recent aeroportul din Sydney fiind evaluat la 22 de ori profitul EBITDA.
Guvernul maghiar dorește să-și răscumpere aeroportul internaţional Liszt Ferenc din Budapesta
Explorează subiectul
Articole Similare

0
Banca Europeană de Investiţii va majora creditarea pentru proiectele UE din domeniul apărării
0

1.372
VIDEO România devine un jucător cheie în regiune: S-a construit un port nou în țara noastră și va genera un flux uriaș
1.372

1.238
Cum acoperă o universitate banii tăiați de Guvern pentru burse: 100 de studenți beneficiază de sprijin
1.238

193
O capacitate de stocare a energiei de 200 de megawați putere a fost pusă în funcțiune
193

536
În casele românilor domnește frigul. Peste 10% nu își pot permite financiar să încălzească locuințele
536

95
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
95

1.964
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.964

1.815
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.815

83
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
83

48
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
48

4.460
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
4.460

31
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
31

22
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
22





















Comentează