Grupul auto francez Renault SA intenţionează să elimine alte 2.000 de locuri de muncă chiar dacă va produce nouă modele noi la uzinele din Franţa, în condiţiile în care proprietarul Dacia îşi restructurează operaţiunile din Franţa şi trece la vehiculele electrice, transmite Bloomberg.
Într-un comunicat de presă difuzat joi, Renault a anunţat că poartă discuţii cu sindicatele din Franţa pentru eliminarea a 1.600 de locuri de muncă în sectorul de inginerie şi a 400 de poziţii auxiliare de suport în perioada 2022-2024. În aceeaşi perioadă însă, grupul va recruta 2.500 de angajaţi, inclusiv specialişti în analiza datelor şi producţia de baterii.
Având în vedere că statul francez este cel mai mare acţionar la Renault, directorul general Luca de Meo trebuie să fie foarte atent cu eforturile sale de relansare a companiei. Anul trecut, Renault anunţa că va elimina 14.600 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 4.600 în Franţa, şi reducerea capacităţii de producţie cu aproximativ o cincime.
Chiar dacă Renault intenţionează să crească numărul de angajaţi din Franţa care vor fi disponibilizaţi, în paralel constructorul auto are de gând să producă nouă modele noi la uzinele franceze în jurul anului 2025, majoritatea dintre acestea urmând să fie vehicule electrice ce vor fi asamblate la un hub de producţie din nordul Franţei. Printre cele nouă modele se numără noul Megane, Renault 5 şi Kangoo, precum şi un SUV şi un alt model pentru care nu a oferit alte informaţii.
Însă aceste planuri de producţie depind de ajungerea la un acord cu sindicatele. Ca o recunoaştere a presiunilor la care este supus pentru a păstra locurile de muncă acasă, Renault a subliniat că Franţa este "un important centru strategic şi industrial".
Chiar dacă Renault a revenit pe profit în prima jumătate a acestui an, după pierderile istorice înregistrat anul trecut, deficitul mondial de aprovizionare cu semiconductori i-au perturbat producţia în ultimele luni şi au impus închiderea unor uzine. Renault este în urma rivalilor Volkswagen AG şi Stellantis NV când vine vorba de revenirea din pandemie pentru că are o dependenţă mai mare de piaţa europeană, care şi-a revenit mai lent din pandemie comparativ cu cea din China sau SUA.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Gigantul Renault continuă planul de restructurare: 2000 de oameni vor rămâne fără locuri de muncă
Explorează subiectul
Articole Similare

1.956
Sancțiunile schimbă regulile jocului: Lukoil negociază o tranzacție fără bani cu o bancă din SUA - acordul ar putea necesita aprobarea lui Vladimir Putin
1.956

92
Acţiunile Oracle s-au prăbuşit joi cu până la 15%, trăgând în jos şi giganţii Nvidia, AMD şi CoreWeave
92

86
Marile companii tehnologice au anunţat investiţii de peste 50 de miliarde de dolari în India, în mai puţin de 24 de ore
86

2.523
Europa recurge la o măsură de urgență pentru administrarea activelor rusești înghețate. Ungaria nu se mai poate opune
2.523

2.600
Jucător internațional cu peste un secol de activitate pleacă din România
2.600

516
Lukoil, tot mai aproape de oferta băncii americane Xtellus: trezoreria SUA îi mai dă termen de gândire până pe 17 ianuarie
516

993
Metoda prin care românii sunt păcăliți de AI să plătească mai mult atunci când cumpără pe internet
993

603
Topul celor mai doriți candidați pe piața locurilor de muncă din România în prezent
603

330
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
330

43
SUA extind operațiunile împotriva transportului de petrol venezuelean, vizând 'flota din umbră'
43

28
Generali și BPCE renunță la fuziunea diviziilor de administrare a activelor
28

1.821
România, pe marginea prăpastiei fiscale: 'Nu există alternativă la corecţia bugetului public' – avertisment dur de la șeful Consiliului Fiscal
1.821

91
Bogdan Ivan: Interconectarea Austria–Ungaria și Neptun Deep vor transforma România în furnizor regional de energie
91





















Comentează