Francezii care fac naveta din Creteil, o suburbie a Parisului, vor avea la dispoziţie începând din 2025 o nouă modalitate pentru a ajunge la serviciu: prima linie de telegondolă din capitala Franţei, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
În cursul acestei săptămâni, proiectul, denumit Cable A, a trecut de faza studiului de fezabilitate. Acoperind o distanţă de 4,5 kilometri şi cu cinci staţii de-a lungul traseului, linia de telegondolă va lega mai multe cartiere aglomerate din suburbiile din sud-estul Parisului de punctul final al liniei 8 de metrou. Cable A promite să scurteze durata călătoriilor dintre Creteil şi centrul Parisului, precum şi o conexiune mai uşoară la reţeaua de şcoli, universităţi, spitale, birouri şi clădiri publice răspândite de-a lungul zonei.
Propusă pentru prima dată în 2008, promotorii susţin că este nevoie de această telegondolă, deoarece liniile de transport public convenţional ar fi complicate şi scumpe în această regiune care este traversată de mai multe autostrăzi, o linie de tren de mare viteză şi un mare depou feroviar. Amplasarea unei linii de tramvai ar necesita lucrări complicate, sub forma unor poduri şi tunele. În schimb, o linie de telegondolă poate trece deasupra acestor obstacole, iar necesarul de teren este redus, exceptând locul unde vor fi amplasate staţiile. O telegondolă are nevoie de spaţiu doar pentru pilonii care susţin cablurile, iar astfel costurile proiectului ar putea fi menţinute la 132 milioane de euro. În plus, faptul că telegondola funcţionează pe bază de curent ar reduce poluarea şi deoarece ar facilita accesul navetiştilor spre zona centrală a Parisului ar ajuta la eliminarea automobilelor de pe străzi.
Cu toate acestea, propunerea a fost mult timp întârziată de controversele pentru alte proiecte de telegondole. Cable A s-a lovit de opoziţia localnicilor de pe traseu care se tem că intimitatea lor va fi compromisă de pasagerii telegondolei, iar liniştea lor va avea de suferit de pe urma zgomotului şi luminii gondolelor. Ca răspuns la aceste îngrijorări, a fost propusă o soluţie tehnologică potrivit căreia geamurile gondolelor vor deveni opace atunci când vehiculul trece prin apropierea unor locuinţe. Această soluţie este utilizată deja de telegondola urbană din Brest, un oraş din vestul Franţei, unde geamurile devin opace în mod automat atunci când gondolele se apropie de o zonă de locuinţe.
Având în vedere traseul său scurt şi amplasarea într-o zonă suburbană, este puţin probabil ca telegondola din Paris să devină la fel de celebră precum cele faimoase din Medellin, Colombia sau La Paz, Bolivia. Însă misiunea sa simplă ar urma să îi permită să evite planificarea confuză care a afectat un proiect similar din Londra, Thames Emirates Air Line, care şi-a propus să fie atât o atracţie turistică, dar şi o legătură de tranzit, iar la final nu a reuşit să atingă niciunul din aceste obiective. Şi mai important, Cable A ar putea să fie doar prima din cele cinci linii de telegondole avute în vedere pentru regiunea din jurul Parisului, chiar dacă niciunul din celelalte proiecte nu a ajuns într-o fază atât de avansată precum Cable A.
Francezii vor construi prima linie de telegondolă din Paris
Explorează subiectul
Articole Similare

34
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
34

1.744
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.744

1.648
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.648

67
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
67

46
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
46

3.571
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.571

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

98
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
98

45
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
45

1.208
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.208

76
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
76

35
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
35





















Comentează