Producătorul auto Ford Motor a renunţat la societatea sa mixtă cu firma Mahindra & Mahindra Ltd (M&M) din India, din cauza dificultăţilor provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmite Reuters.
Cele două companii au precizat, în comunicate separate, că decizia a fost cauzată de dificultăţile cu care s-a confruntat economia mondială în ultimele 15 luni, ceea ce a determinat firmele să-şi reanalizeze priorităţile privind alocarea capitalului.
"Economia mondială şi mediul de afaceri nu mai sunt la nivelul la care erau în octombrie 2019. Termenul limită pentru finalizarea tranzacţiei era 31 decembrie, iar cele două companii au decis să renunţe la acord'', a declarat purtătorul de cuvânt al Ford, T. R. Reid.
Ford şi grupul indian Mahindra & Mahindra anunţaseră în octombrie 2019 semnarea unui acord privind înfiinţarea unei societăţi mixte în India, o decizie menită să reducă riscurile pentru afacerea locală a grupului auto american şi să scadă costurile dezvoltării şi producerii de vehicule pentru pieţele emergente.
Societatea, evaluată la 275 de milioane de dolari, va da posibilitatea Ford să înregistreze Mahindra ca partener pentru dezvoltarea şi vânzarea de vehicule în India şi pe pieţele emergente, folosind facilităţile de producţie ale grupului auto american din această ţară.
De asemenea, Ford îşi schimbă strategia pentru India, unde nu s-a aliat cu alţi producători locali. În ultimele decenii, producătorul auto american a investit peste două miliarde de dolari în India, dar are o cotă de piaţă de doar 3%, în condiţiile în care grupul Maruti Suzuki deţine 50% din piaţă.
În octombrie 2019, Ford şi Mahindra and Mahindra estimau că vor lansa trei noi SUV-uri, şi vor dezvolta împreună vehicule electrice pentru pieţele emergente. Întrebat dacă acele planuri au fost anulate, Reid a răspuns: "La acest moment, nu putem vorbi decât de renunţarea la societatea mixtă".
Oficialii Ford au precizat că operaţiunile independente în India vor continua.
Obiectivul Ford este să ajungă la o marjă de profit de 8% pe plan global. Reid a declarat că strategia va continua, când a fost întrebat dacă Ford va căuta un alt parteneriat cu un producător auto în sud-estul Asiei.
Analiştii apreciază că India ar putea deveni o piaţă cheie pentru vehiculele electrice, deoarece Guvernul vrea să elimine motoarele cu combustie internă până în 2030.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.
Ford a renunţat la societatea mixtă cu Mahindra
Articole Similare

1.292
Adio cumpărături ultra-ieftine: UE pune taxă pe toate coletele din China, indiferent de valoare
1.292

51
Ministerul Energiei acordă un ajutor de stat Complexului Energetic Valea Jiului
51

45
Biletele de tren se scumpesc odată cu noul mers
45

5.020
Un brand de cosmetice cunoscut dispare de pe piață, după ce producătorul a intrat în faliment
5.020

1.664
Un nou tip de atac phishing lovește Europa: site-urile băncilor și platformelor financiare sunt copiate perfect cu un kit folosit de sute de hackeri
1.664

128
Garda de Mediu a confiscat un buldozer folosit pentru gestionarea ilegală a deşeurilor în Ciumeghiu, anunță Diana Buzoianu
128

2.105
Impozitele locale vor crește cu aproape 80% în București: Exemple de calcul pentru locuințele din Capitală
2.105

20
Statele UE au ajuns la un acord privind cotele de pescuit pentru 2026
20

1.327
Diferențele care spulberă speranțele pensionarilor români: Decalajul față de alte țări europene se adâncește
1.327

10.737
O mare fabrică se închide în România: Presa din Ungaria vorbește despre multinaționala care ”fuge” din țara noastră
10.737

31
Banca Europeană de Investiţii va majora creditarea pentru proiectele UE din domeniul apărării
31

3.592
VIDEO România devine un jucător cheie în regiune: S-a construit un port nou în țara noastră și va genera un flux uriaș
3.592

1.572
Cum acoperă o universitate banii tăiați de Guvern pentru burse: 100 de studenți beneficiază de sprijin
1.572





















Comentează