Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, a refuzat o solicitare de a se întâlni cu preşedintele grupului auto Renault, Jean-Dominique Senard, care este nemulţumit de influenţa pe care o are Guvernul de la Paris la Renault, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar potrivit Agerpres.
Refuzul lui Macron ridică semne de întrebare cu privire la viitorul lui Jean-Dominique Senard şi vine în contextul în care miercuri acţionarii Renault se întâlnesc pentru a oficializa numirea lui Senard în locul lui Carlos Ghosn, fostul lider al alianţei Renault-Nissan care în prezent ar probleme cu justiţia japoneză.
La finele lunii trecute, grupul Fiat-Chrysler a creat o surpriză după ce a propus o fuziune cu Renault, care împreună cu partenerii Nissan şi Mitsubishi Motors ar fi dat naştere celui mai mare producător auto din lume. Însă săptămâna trecută proiectul de fuziune s-a prăbuşit, Fiat-Chrysler dând vina pe rezistenţa politică venită din partea statului francez, care deţine o participaţie de 15% la Renault.
Sursele citate de Reuters susţin că Jean-Dominique Senard ar fi încercat, fără succes, să aibă o întâlnire cu Emmanuel Macron pentru a obţine sprijinul acestuia în favoarea proiectului de fuziune între Renault şi Fiat Chrysler (FCA). Câteva zile mai târziu, Senard a ameninţat că va bloca măsurile de reformare a guvernanţei pe care partenerul japonez Nissan vrea să le adopte după scandalul Ghosn, dacă Renault nu va obţine mai multe locuri în noul board al companiei japoneze. Această decizie a provocat un val de critici în Japonia, sursele avertizând că recentele manevre ale Renault pun în pericol alianţa dintre cei doi constructori
În încercarea de a calma tensiunile, ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, a profitat de recenta reuniune G20 din Japonia pentru a discuta în mod public o posibilă reducere a participaţiei de 15% deţinută de statul francez la Renault dacă aceasta ar putea contribui la o îmbunătăţire a relaţiilor dintre Renault şi Nissan.
Potrivit surselor, Jean-Dominique Senard ar fi fost nemulţumit de anunţul făcut de Bruno Le Maire în condiţiile în care se aştepta "să fie susţinut de la cel mai înalt nivel al guvernului" şi în plus biroul preşedintelui Emmanuel Macron i-a refuzat o propunere de întâlnire.
"Nu există nicio întâlnire cu Senard pe agenda preşedintelui", a declarat miercuri un oficial de la Elysee.
Sursele din cadrul Renault au declarat că în pofida refuzului liderului de la Elysee de a avea o întâlnire cu el, Senard nu intenţionează să demisioneze. "Senard este în formă maximă pentru reuniunea cu acţionarii şi este decis să continue", a spus una dintre surse.
Una din principalele misiuni încredinţate lui Jean-Dominique Senard la începutul anului era restabilirea dialogului dintre Renault şi Nissan după scandalul provocat de arestarea lui Carlos Ghosn. Însă, potrivit surselor, în prezent directorul general de la Nissan, Hiroto Saikawa şi omologul său de la Renault, Thierry Bollore, vorbesc foarte puţin unul cu altul ceea ce nu facilitează calmarea tensiunilor.
"Senard este conştient de acest lucru. Vom vedea cum vor evolua lucrurile după adunarea generală a acţionarilor", a declarat o sursă din apropierea preşedintelui Renault.
Problema constă în faptul că relaţia dintre Renault şi Nissan a fost concepută de şi pentru un singur om, Carlos Ghosn, care deţinea atât funcţia de preşedinte al Nissan cât şi funcţiile de preşedinte şi director general la Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Emmanuel Macron a refuzat o solicitare de a se întâlni cu preşedintele grupului auto Renault
Explorează subiectul
Articole Similare

54
În casele românilor domnește frigul. Peste 10% nu își pot permite financiar să încălzească locuințele
54

35
Mercedes-Benz face pasul spre viitor: O specialistă în inteligență artificială, numită în Consiliul de Supraveghere
35

1.782
România va produce blindate la standarde NATO. Industria românească de apărare se modernizează
1.782

1.666
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
1.666

69
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
69

47
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
47

3.631
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
3.631

30
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
30

20
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
20

101
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
101

45
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
45

1.210
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.210

77
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
77





















Comentează