Pandemia de coronavirus a creat o cerere mare pentru călătorii şi bani nefolosiţi în buzunarele celor înstăriţi, rezultatul fiind concretizat într-o creştere a achiziţiilor de avioane private, informează Bloomberg, notează Agerpres.
Cumpărătorii au cumpărat atât de multe avioane second-hand încât acum s-au înscris pe liste de aşteptări pentru achiziţionarea de avioane noi, susţin bancherii care au participat săptămâna aceasta la conferinţa de specialitate Corporate Jet Investor.
"A fost o adevărată petrecere în sectorul aviaţiei private în ultimele 18 luni. Am avut un an fabulos", susţine Jim Simpson, director operaţional la First Republic Bank, care se ocupă de finanţarea pentru achiziţionarea de avioane şi iahturi.
În cazul grupului bancar Citigroup Inc., clienţii au atât de mulţi bani încât chiar şi cei care nu au deţinut niciodată un avion privat se gândesc acum să facă acest lucru, spune Ford von Weise, care se ocupă de finanţarea pentru avioane la Citigroup. Ford von Weise a subliniat că, în ceea ce îl priveşte, sarcina sa este să îi descurajeze să deţină propriul lor avion.
Candice Nakagawa, consilier la MUFG Union Bank, i-a îndemnat şi ea la prudenţă pe clienţii care sunt interesaţi să îşi cumpere un avion pentru prima dată. Aceştia trebuie să ţină cont de costul mentenanţei şi al întreţinerii, nu doar de costul de achiziţie, a spus Candice Nakagawa. Chiar şi aşa, mulţi clienţi nu au putut fi convinşi să renunţe la ideea de a-şi cumpăra un avion.
"Ard de nerăbdare să ajungă acolo. Au un exces de numerar şi o cerere reprimată. Vor să cumpere ceva frumos şi sexy şi asta de obicei înseamnă un avion privat sau un iaht", a spus Nakagawa.
Relansarea cererii este o veste bună pentru o industrie care a fost lovită dură la începutul pandemiei, când directorii de companii au zburat mai puţin. Livrările de avioane private au scăzut anul trecut pentru toţi producătorii iar zborurile avioanelor de business în SUA au scăzut cu 23% pe ansamblul anului trecut, în principal ca urmare a declinului semnificativ înregistrat la debutul carantinei.
Aceste zboruri şi-au revenit între timp, depăşind nivelul lunar înregistrat în 2019, chiar dacă directorii de companii nu au început să zboare la fel de mult cum o făceau odată. Livrările de avioane au crescut în primul trimestru pentru producătorii de jeturi private Textron Inc. şi Gulfstream, iar nivelul comenzilor va creşte şi mai mult odată cu ridicarea restricţiilor de călătorie.
Însă chiar şi aşa, revenirea se manifestă numai în cazul SUA, subliniază Chris Partridge directorul diviziei de finanţare de avioane private la Deutsche Bank. Restricţiile de călătorie care există în Asia şi Europa au făcut mai dificilă deplasarea, chiar şi cu un avion privat. În plus, carantina introdusă în contextul pandemiei a prelungit timpul necesar pentru a finaliza achiziţia unui avion privat până la şase luni, de la şase săptămâni înainte, a subliniat Chris Partridge.
"Nu vedem aceeaşi dinamică pe care o are piaţa americană. Subiectul călătoriilor peste hotare a fost o problemă mult mai gravă în Europa, Mijlociu şi Asia decât în SUA şi asta fie a oprit fie a determinat unii oameni să amâne achiziţia unui avion", a spus Chris Partridge.
Efecte neașteptate ale pandemiei - Achiziţiile de avioane private au explodat
Explorează subiectul
Articole Similare

677
Raport șocant: O elită minusculă controlează averea lumii – cine deține cu adevărat planeta
677

1.369
Tăieri la ASF, cea mai bogată instituție a statului: salarii medii de peste 13.500 de lei, reduse cu 30%
1.369

1.059
Prețurile la energie efectiv au bubuit în România: Creștere de peste 60%, față de anul trecut
1.059

31
Piața imobiliară, în scădere: mai puține locuințe date în folosință a scăzut în trimestrul III 2025
31

28
Economia Regatului Unit a scăzut și în luna octombrie: o nouă lovitură pentru ministrul britanic de Finanțe
28

52
Piața patiseriilor în 2024: un lider detașat și doi urmăritori cu creșteri constante
52

25
Investiţiile în economia naţională, în creștere în primele nouă luni ale anului 2025 (INS)
25

34
Salariul mediu net a crescut la nivel naţional, în octombrie (INS)
34

1.645
Final de an de coșmar pentru România: Prețurile efectiv au bubuit, iar inflația se menține la cote înalte
1.645

2.223
Sancțiunile schimbă regulile jocului: Lukoil negociază o tranzacție fără bani cu o bancă din SUA - acordul ar putea necesita aprobarea lui Vladimir Putin
2.223

107
Acţiunile Oracle s-au prăbuşit joi cu până la 15%, trăgând în jos şi giganţii Nvidia, AMD şi CoreWeave
107

91
Marile companii tehnologice au anunţat investiţii de peste 50 de miliarde de dolari în India, în mai puţin de 24 de ore
91

2.820
Europa recurge la o măsură de urgență pentru administrarea activelor rusești înghețate. Ungaria nu se mai poate opune
2.820





















Comentează