Timpul de aşteptare pentru un automobil Dacia Sandero, un model low-cost popular, a ajuns acum la şase luni, a declarat vineri directorul financiar de la Renault, Clotlide Delbos, informează Reuters, citat de agerpres.
De asemenea, Clotlide Delbos a spus că la finele lunii septembrie carnetul de comenzi al grupului Renault a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 15 ani, fiind echivalent cu vânzările pentru 2,8 luni.
Anterior, în comunicatul privind rezultatele pe trimestrul trei, publicat vineri, Renault a anunţat că, pentru ansamblul anului, se aşteaptă o pierdere de producţie de circa 500.000 vehicule din cauza crizei globale a semi-conductorilor.
Clotlide Delbos a precizat că vizibilitatea managerilor Renault cu privire la deficitul de cipuri în trimestrul patru este "în continuare foarte redusă din cauză că informaţiile care vin de la furnizori sunt nesigure". Delbos a adăugat că criza de cipuri ar trebui să se mai diminueze la finele anului, odată cu încheirea carantinei în Malaezia, un important centru global pentru producţia de cipuri, dar livrările de semiconductori vor rămâne limitate o mare parte a anului 2022.
Criza de cipuri, utilizate de o mare parte din componentele unui automobil de la senzori de frână la sisteme de entertainment, a determinat constructorii auto din întreaga lume să reducă şi chiar să suspende producţia, ceea ce a dus la majorarea preţului vehiculelor.
În trimestrul al treilea, cifra de afaceri a Renault Group s-a ridicat la 8,987 miliarde de euro, în scădere cu 13,4% faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent, în contextul în care vânzările mondiale au scăzut cu 22,3% în ritm anual, până la 599.027 vehicule.
"Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2% faţă de perioada similară a anului precedent. Dacia a reuşit totuşi o evoluţie mai bună decât cea a pieţei, datorită Noului Sandero, cel mai vândut model din Europa în trimestrul 3, şi a Noului Duster, cel mai vândut SUV din Europa în acelaşi interval. Dacia dispune de două modele pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari din Europa în trimestrul 3 (Sandero pe locul 1 şi Duster pe locul 3)", a informat grupul francez.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Șef Renault: Timpul de aşteptare pentru o Dacia Sandero a ajuns la şase luni
Articole Similare

30
Piața patiseriilor în 2024: un lider detașat și doi urmăritori cu creșteri constante
30

20
Investiţiile în economia naţională, în creștere în primele nouă luni ale anului 2025 (INS)
20

27
Salariul mediu net a crescut la nivel naţional, în octombrie (INS)
27

1.325
Final de an de coșmar pentru România: Prețurile efectiv au bubuit, iar inflația se menține la cote înalte
1.325

2.130
Sancțiunile schimbă regulile jocului: Lukoil negociază o tranzacție fără bani cu o bancă din SUA - acordul ar putea necesita aprobarea lui Vladimir Putin
2.130

105
Acţiunile Oracle s-au prăbuşit joi cu până la 15%, trăgând în jos şi giganţii Nvidia, AMD şi CoreWeave
105

90
Marile companii tehnologice au anunţat investiţii de peste 50 de miliarde de dolari în India, în mai puţin de 24 de ore
90

2.718
Europa recurge la o măsură de urgență pentru administrarea activelor rusești înghețate. Ungaria nu se mai poate opune
2.718

2.756
Jucător internațional cu peste un secol de activitate pleacă din România
2.756

552
Lukoil, tot mai aproape de oferta băncii americane Xtellus: trezoreria SUA îi mai dă termen de gândire până pe 17 ianuarie
552

1.121
Metoda prin care românii sunt păcăliți de AI să plătească mai mult atunci când cumpără pe internet
1.121

667
Topul celor mai doriți candidați pe piața locurilor de muncă din România în prezent
667

361
Semnal de alarmă pentru Guvern! Fermierii cer amânarea taxei pe carbon la îngrășăminte – risc de scumpiri masive și penurie în 2026
361





















Comentează