România traversează o perioadă de presiune fiscal-bugetară, însă dispune încă de sume uriașe din fonduri europene, a declarat marți ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, la Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile (APIA).
„Ceea ce vă pot spune este că, în acest moment în care avem oarecare restrişte sau tensiune fiscal-bugetară, România stă în continuare pe sume impresionante din fonduri europene. Discutăm de o alocare de 21 de miliarde de euro pe PNRR şi de o alocare de 43 de miliarde de euro pe Fondul de Coeziune, din care 31 de miliarde de euro bani europeni şi diferenţa bani naţionali de co-finanţare. Dacă faceţi un calcul simplu, observăm că suma acumulată este aproape de 65 de miliarde de euro, din care am cheltuit circa 16-17 miliarde", a explicat Pîslaru, potrivit AGERPRES.
Joi se adoptă noul PNRR. Vine și un tablou de bord cu toate proiectele: „Un pom de Crăciun cu multe globuleţe”
Ministrul a anunțat că Guvernul va adopta joi Hotărârea de Guvern care transpune noul PNRR. Tot în această săptămână, MIPE va lansa un tablou de bord național cu toate cele 24.000 de proiecte finanțate prin Planul Național de Redresare.
`Este un univers impresionant, practic toată ţara în şantier, un pom de Crăciun cu multe globuleţe. Dar dintre lucrurile care se întâmplă în PNRR, sunt şi cele direct legate de domeniul industriei auto şi aş vrea doar să vă menţionez două componente importante: avem, pe de o parte, pe componenta valul renovării, o mie de puncte de reîncărcare, care sunt în lucru şi vor fi finalizate până în august anul viitor, iar pe partea de fond local o altă componentă din PNRR, componenta 10, avem 3.920 de puncte de reîncărcare. La acestea se adaugă investiţii masive în zona de mobilitate electrică: 1.135 de vehicule de transport public cu emisii zero, tramvaie, troleibuze, autobuze, microbuze şi bineînţeles, sisteme de transport inteligente şi alte infrastructuri pentru siguranţă rutieră şi fluidizarea traficului. Ceea ce este important este că aceste investiţii sunt absolut masive. Discutăm de miliarde de euro care se duc în zona aceasta de local, din care o bună parte sunt pe zona de transport public adevărat, mai mult local, dar inclusiv pe zona de infrastructură electrică, staţii de reîncărcare~, a subliniat Dragoş Pîslaru.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) organizează, marţi, cea de-a treia ediţie a Forumului Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile.


































Comentează