Directorul general al producătorului german de echipamente sportive Puma SE, Bjorn Gulden, i-a sfătuit miercuri pe consumatori să cumpere acum cadourile de Crăciun, dacă vor să fie siguri că vor primi ceea ce îşi doresc, având în vedere situaţia dificilă în care se află lanţurile globale de aprovizionare, transmite Bloomberg, citat de agerpres.
"Vor fi mai multe rafturi goale decât vă aşteptaţi atunci când veţi merge la cumpărături de Crăciun", a spus Bjorn Gulden la o întâlnire cu jurnaliştii.
În acest an, retailerii din întreaga lume îşi fac mai devreme decât de obicei planuri pentru sezonul sărbătorilor, deoarece blocajele din porturi şi deficitul de produse risc să complice cumpărăturile de sfârşit de an. La începutul acestei luni, directorul general de la Tesco, Ken Murphy, a dezvăluit că cel mai mare lanţ de supermarketuri din Marea Britanie a comandat în acest an cu 10% mai mulţi curcani decât de obicei şi de asemenea a majorat numărul de containere cu produse proaspete care sunt transportate pe calea ferată din Spania, pentru a se asigura că nu îşi va dezamăgi clienţii.
Dificultăţile sunt mai mari pentru producătorii de încălţăminte şi îmbrăcăminte sportivă, care au probleme în a face faţă cererii după ce închiderea uzinelor din Vietnam s-a prelungit de la finele lunii iulie până la mijlocul lunii octombrie. Având în vedere că, în mod normal, durează trei luni pentru ca un produs să ajungă de la fabrică pe rafturile magazinelor, Bjorn Gulden a avertizat că lipsa de încălţăminte şi îmbrăcăminte se va face simţită abia în trimestrul actual şi în următorul.
Cu toate acestea, există şi motive de optimism. În prezent, toate uzinele Puma din sudul Vietnamului s-au redeschis şi lucrează la aproximativ 70% din capacitate pentru cele care produc articole de îmbrăcăminte şi la 60% pentru cele de încălţăminte. Bjorn Gulden se aşteaptă ca toate aceste uzine să ajungă la o capacitate maximă de producţie în decurs de câteva săptămâni.
Separat, Puma a dat publicităţii miercuri rezultate trimestriale peste aşteptări, în condiţiile în care vânzările au crescut cu 20,4% până la 1,9 miliarde euro iar profitul operaţional a urcat până la 229 milioane de euro. În aceste condiţii, Puma şi-a îmbunătăţit estimările de vânzări pentru ansamblul acestui an, mizând pe o creştere de până la 25%, faţă de una de 20% cât estima anterior.
Directorul general Puma: Vor fi mai multe rafturi goale decât vă aşteptaţi atunci când veţi merge la cumpărături de Crăciun
Explorează subiectul
Articole Similare

15
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
15

13
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
13

1.754
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
1.754

15
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
15

16
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
16

71
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
71

37
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
37

1.149
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.149

60
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
60

34
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
34

606
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
606

30
Alexandru Nazare, la ECOFIN: România cere eficienţă, transparenţă şi reguli moderne în arhitectura economică şi financiară a UE
30

19
Rata angajării în UE s-a menţinut stabilă în trimestrul trei din 2025: Creșteri notabile în România, Malta și Estonia
19





















Comentează