Cristian Buşoi: 'Pentru România, industria auto este un pilon al exporturilor'

Autor: Alexandra Pricop

Publicat: 18-11-2025 12:19

Article thumbnail

Sursă foto: Profimedia

Industria auto din România nu este un sector oarecare, ci este un pilon al exporturilor, un angajator pentru zeci de mii de familii şi din ce în ce mai mult o platformă de inovare care influenţează întreaga economie, a declarat, marţi, la cea de-a treia ediţie a Forumului Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile, Cristian Buşoi, secretar de stat în Ministerul Energiei.

"Astăzi, Bucureştiul este capitala mobilităţii şi într-o capitală a mobilităţii trebuie să vorbim despre energie, despre cum o producem, cum o gestionăm şi cum o transformăm într-un avantaj competitiv. Pentru România, industria auto nu este un sector oarecare, este un pilon al exporturilor României, este un angajator pentru zeci de mii de familii şi este din ce în ce mai mult o platformă de inovare care influenţează întreaga economie.

În acelaşi timp, însă, Europa a ridicat şi ridică foarte mult standardele. Ţintele climatice foarte ambiţioase, eficienţa energetică, noile cerinţe pentru flote şi infrastructură redefinesc competiţia globală şi pun o presiune pe industria auto europeană şi românească. Am fost cinci ani preşedintele Comisiei de industrie, cercetare şi energie din Parlamentul European şi de asemenea, de la inputul pe care l-am primit de la industria auto din România, de la discuţiile pe care le-am avut, am pledat în acea perioadă pentru o abordare mai echilibrată, mai puţin entuziastă, mai realistă a instituţiilor europene în ceea ce priveşte ţintele pentru industria auto. Evident că viitorul este cel al maşinilor electrice, viitorul este al electrificării, al maşinilor autonome, dar trebuie ca tranziţia să se poată într-un timp care să permită industriei auto europene să nu piardă competitivitatea şi Uniunea Europeană să nu piardă locuri de muncă şi venituri importante la bugetele naţionale şi bugetul european dacă apăsăm prea tare pe acceleraţie (...)", a spus Buşoi.

Potrivit sursei citate, România trebuie să susţină mai mult industria auto, iar tranziţia energetică trebuie să fie o investiţie strategică.

"Cu toate diferenţierile şi îmbunătăţirile care s-au făcut în ultima perioadă la ţintele pentru industria auto, rămâne totuşi o ambiţie de care trebuie să ţinem cont şi să sperăm că ceea ce trebuie să facem la nivel european şi în România este realist şi nu va afecta într-o măsură foarte mare competitivitatea industriei europene. Vom susţine soluţii integrate de stocare şi proiecte de eficienţă şi management inteligent al energiei. (...) mobilitatea electrică depinde de reţele moderne şi robuste, de soluţii rapide şi ultrarapide şi de integrare a digitală a consumului. În ceea ce priveşte producţia de biocombustibil, România nu îşi poate permite să piardă industria auto. România trebuie să susţină mai mult industria auto. Tranziţia energetică trebuie să fie o investiţie strategică, nu doar un cost sau un lucru pe care trebuie să-l facem doar pentru că trebuie să ne aliniem la nişte direcţii europene. Şi aici industria şi cerinţele şi nevoile industriei trebuie să fie esenţiale atunci când decidem şi construim politici publice şi ţinte pentru viitor", a subliniat oficialul.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) organizează, marţi, cea de-a treia ediţie a Forumului Mobilităţii Sustenabile şi Accesibile.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES este unul dintre partenerii media ai evenimentului.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri