Contre între Marcel Ciolacu și Emil Boc: primarul de la Cluj vine cu replica

Autor: Mihai Cistelican

Publicat: 28-08-2024

Actualizat: 28-08-2024

Article thumbnail

Sursă foto: Facebook

Metroul din Cluj-Napoca este în grafic, dă asigurări primarul orașului Emil Boc. Primăria Cluj-Napoca a parcurs toate procedurile, iar finanțarea este asigurată, spune edilul.

Emil Boc îi explică premierului: „Se lucrează la devierea utilităților pentru metrou și la pregătirea infrastructurii. Proiectul are finanțarea asigurată. Contractul merge mai departe. Primăria are contract de finanțare semnat și își produce efectele. Primăria a parcurs toate procedurile legale licitației, validate de autoritățile statului român, contractul este în derulare și în toamnă sosesc cârtițele, așa cum este anunțat de multă vreme. Programul este în grafic de implementare, conform celui comunicat Ministerului Transporturilor. Finanțarea este asigurată, așa cum am spus, prin contractul existent. Lucrurile se întâmplă în fiecare zi”, a exlicat edilul Clujului, despre cel mai ambițios proiect de investiții din Cluj, conform unui comunicat PNL.

Premierul Marcel Ciolacu se temea de întârzierea lucrărilor la metrou și, prin urmare, de asigurarea finanțării din PNRR.

„Se lucrează la devierea utilităților pentru metrou, pe tronsonul Cluj-Florești, la conducte mari de gaz, de la rețele electrice, Transelectrica, de la pregătirea infrastructurii, pentru ca, pe de o parte, TBM-ul acesta care intră să lucreze în subteran, aceste cârtițe trebuie să aibă traseul asigurat.

Trebuie eliberate niște amplasamente.

Descoperirile s-au făcut, dar trebuie eliberate niște amplasamente în Florești, pentru ca lucrurile să se întâmple când sosesc cârtițele și sunt în grafic din perspectiva aceasta lucrările”, a explicat Emil Boc.

„În toamnă sunt programate săpăturile pentru metroul de la Cluj-Napoca, cu așa-numitele cârtițe care vor executa aceste lucrări. Aceasta este prima linie de metrou din afara Bucureștiului și cel mai mare proiect de infrastructură de transport contractat până acum, 1,8 miliarde de euro. Alocarea din PNRR este de 300 de milioane de euro”, a mai spus Boc.

Metroul de la Cluj

„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului.

Ce a spus premierul

Premierul Marcel Ciolacu a declarat, joi, după întâlnirea de la Bruxelles cu președintele CE, Ursula von der Leyen, că este „ferm convins” că o anumită sumă din cererea de plată numărul 3 din PNRR va fi reţinută pe o perioadă de minimum 6 luni, dar „asta nu înseamnă că România va pierde acei bani”.

„Sunt 76 de jaloane, îl am aici şi pe domnul ministru de la MIPE , poate să vă spună câte jaloane am găsit închise din cele 76. În acest moment, sunt şi cu domnul Grindeanu, şi cu domnul Burduja, ministrul Energiei, este şi domnul Câciu, domnul Boloş. Sunt ferm convins că o anumită sumă din cererea de plată numărul 3 va fi reţinută pe o perioadă de 6 luni, maximum 8 luni de zile, pentru a se închide toate lucrurile. Comisia, în funcţie de cât ai îndeplinit din jalon, o să reţină o sumă de bani. Asta nu înseamnă că România va pierde acei bani. Asta este negocierea. Eu îmi doresc să fie o sumă cât mai mică din cei aproape 2,1 miliarde (de euro) de primit din cererea de plată”, a spus Ciolacu.

Premierul a precizat că problemele sunt jalonul cu microîntreprinderile, companiile din energie cu selecţiile şi pe transporturi, metroul de la Cluj-Napoca. „În acest moment, noi am încasat în jur de 9 miliarde de euro, am cheltuit aproape 3 miliarde şi avem un buffer relaxat în ceea ce priveşte sumele încasate”, a spus Marcel Ciolacu.

Precizările ministrului Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la rândul său tot la Bruxelles, în ceea ce privește proiectul de metrou de la Cluj, că ”s-a făcut licitatie, niște indicatori tehnico economici, nu s-a înscris nimeni, s-au refăcut indicatorii tehnico – economici și s-a făcut o nouă licitatie”.

”Noii indicatori au uitat să-i încarce în registrul european. De asta s-a blocat proiectul. Ce au spus cei de la Comisie? Că nu îi interesează, trebuia încărcat. Nu se mai poate face prin PNRR. O să fie asigurată finantarea prin Program Operațional Transport. Doar se schimba sursa de finanțare”, a explicat Grindeanu.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri