Un nou episod al problemelor feroviare din România s-a consumat pe ruta Petroșani–Simeria, unde trenul Regio 2703 a înregistrat o întârziere de proporții istorice.
Totul a pornit de la un vagon defect, care a provocat opriri succesive încă din primele kilometri ai traseului. După ce vagonul a fost exclus temporar din garnitură, trenul a reușit să-și continue drumul, dar defecțiunile au reapărut la halta Crivadia, unde „pe răboj” s-a mai adăugat aproape o oră de întârziere, mai exact 55 de minute, conform ClubFeroviar.
Situația s-a repetat și la halta Baru Mare, unde Regio 2703 a rămas blocat încă 55 de minute din același motiv. Trenul a trecut fără probleme de haltele Livadia și Ponor, dar în apropiere de stația Pui s-a acumulat o nouă întârziere, de data aceasta de 78 de minute, justificată prin „alte cauze de trafic”.
La Pui, mecanicii au decis să scoată definitiv vagonul defect din compunerea garniturii. Operațiunea ar fi trebuit să fie rapidă, însă a durat nu mai puțin de o oră și 34 de minute. Spre final, chiar înainte de intrarea în stația Simeria, trenul a mai pierdut alte 11 minute, explicate prin „restricții de viteză din cauza liniilor defecte”.
În total, întârzierea a ajuns la 552 de minute, iar o călătorie care ar fi trebuit să dureze 3 ore și 5 minute s-a transformat într-un maraton de 9 ore și 12 minute pentru doar 80 de kilometri.
Probleme și la litoral
În aceeași zi, un incident asemănător a avut loc în sudul litoralului, unde trenul Regio 8804, plecat din Mangalia spre Constanța, a acumulat 169 de minute de întârziere. Garnitura a plecat din start cu 33 de minute întârziere, dar între haltele Neptun și Costinești Tabără locomotiva GM 1133 s-a defectat, fiind semnalat „un zgomot anormal la osia nr. 2”.
Circulația a fost blocată până la sosirea unei echipe tehnice, iar locomotiva a fost retrasă la Costinești. În final, trenul a ajuns la Constanța cu aproape trei ore întârziere, ceea ce a însemnat că a parcurs distanța de 43 km în 4 ore și 27 de minute, față de 1 oră și 38 de minute cât prevedea mersul trenurilor.


































Comentează