Centrul European al Consumatorilor România (ECC România) a recuperat pentru consumatori aproape 140.000 de euro, în primele cinci luni ale anului 2021, informează instituţia într-un comunicat de presă transmis, joi, conform agerpres.
Datele au fost prezentate cu ocazia unei ample acţiuni derulate în cadrul Campaniei de Informare a Pasagerilor pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti.
Potrivit sursei citate, suma recuperată pentru consumatori, în primele cinci luni ale anului în curs, s-a ridicat la 140.000 de euro.
În intervalul menţionat, ECC România a gestionat 1.822 de solicitări sosite de la consumatori români şi 153 de solicitări de la consumatori din alte state membre ale Uniunii Europene (UE), inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor.
Structura reclamaţiilor primite s-a axat pe cinci domenii principale: 34% - transporturi (aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto); 18% - achiziţii de îmbrăcăminte şi încălţăminte; 13% - recreaţie şi cultură (participarea la evenimente culturale şi sportive, produse electronice - tv, foto, calculatoare etc., pachete de servicii de călătorie); 12% - achiziţii de diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal - ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii); 11% - achiziţii de mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă).
Reprezentanţii ECC România au precizat faptul că, la fel ca anul trecut, cele mai multe reclamaţii au continuat să vizeze anulările din domeniul transporturilor, provocate de pandemie, diminuându-se numărul celor privind serviciile turistice achiziţionate individual sau ca pachete de servicii de călătorie.
De asemenea, în primele cinci luni ale anului, s-a înregistrat o creştere a numărului reclamaţiilor care au vizat achiziţiile online de produse - electronice, îmbrăcăminte şi încălţăminte, electrocasnice, mobilă etc.
ECC România face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 30 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia şi Marea Britanie.
Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul reţelei.
Centrul European al Consumatorilor România a reușit să recupereze 140.000 de euro pentru consumatorii care au depus reclamații
Explorează subiectul
Articole Similare

221
Termenul estimat pentru circulația pe Autostrada Transilvania până aproape de granița cu Ungaria
221

36
IMM România își pregătește rolul european: Planuri pentru un eveniment major dedicat extinderii UE
36

34
Vânzările globale de vehicule electrice au încetinit în noiembrie, marcând cel mai slab ritm din februarie 2024
34

2.057
Care este termenul până la care se va reține contribuția de 10% la sănătate (CASS) din pensiile românilor
2.057

17
Energia regenerabilă a furnizat aproape jumătate din electricitatea UE în trimestrul trei din 2025
17

16
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
16

73
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
73

37
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
37

1.153
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
1.153

60
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
60

34
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
34

612
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
612

30
Alexandru Nazare, la ECOFIN: România cere eficienţă, transparenţă şi reguli moderne în arhitectura economică şi financiară a UE
30





















Comentează